Daca sloganul clasat pe prima pozitie a topului realizat de ZURF se regaseste in 384 de mentiuni apartinand consumatorilor, cel care ocupa a doua pozitie este prezent in 338 de conversatii initiate pe principalele platforme de comunicare, in timp ce sloganul de pe locul al treilea este mentionat de 308 ori.

Analiza a fost realizata cu ajutorul ZURF, instrument detinut de Exact Cercetare & Consultanta, ce monitorizeaza conversatiile din mediul online in timp real, oferind in acelasi timp si un istoric al acestora. Platformele vizate au fost Facebook, Twitter, Youtube, forumuri, bloguri, site-uri si site-uri de stiri.

Au fost supuse spre monitorizarea ZURF principalele sloganuri care au rulat de-a lungul anilor, in incercarea de a face un clasament al celor mai puternice mesaje care au fost transmise si al caror ecou rasuna si astazi in discutiile uzuale avute de consumatori in mediul online.

Din totalul de 384 de mentiuni inregistrate in social media de sloganul cel mai des utilizat de consumatori - „Prea bun, prea ca la tara”, 305 dintre acestea sunt reprezentate de mesaje /comentarii postate pe Facebook. Important de subliniat este faptul ca peste 68 % din total mesaje au fost postate de useri de sex masculin, desi sloganul apartine unui produs alimentar ce are ca target principal populatia de gen feminin. Sloganul nu este utilizat intotdeuna sub forma sa initiala, aceasta modificandu-se in functie de mesajul userilor. Astfel, cand este utilizat in comentarii pozitive, in care sunt apreciate piese muzicale, masini, retete culinare etc, sensul sloganului este pastrat, regasind insa si alte formulari, in functie de context, precum: „Prea tare, prea ca la tara”, „Prea dragut, prea ca la tara”, „Prea fain, prea ca la tara”. In cazul mentiunilor cu sens negativ, ce vizeaza spre exemplu comentarii cu privire la interventii ale trupelor speciale, reduceri de pret ori zone aglomerate, sensul initial al sloganului este alterat, acesta fiind utilizat in formulari de tipul: „Prea brutal, prea ca la tara”, „Prea comercial, prea ca la tara”, „Prea multi, prea ca la tara”. In concluzie, in functie de tipul de mesaj pe care userul l-a transmis, expresia „ca la tara” din sloganul Covalact poate avea atat conotatie pozitiva, fiind mentinut mesajul brandului, cat si negativa. In aceasta a doua situatie, „la tara” nu mai reprezinta locul idilic plin de semnificatii euforizante, ci se transforma intr-un spatiu nedorit, cu care userii nu vor sa se asocieze.

Citeste si:

La randul sau, sloganul „Prietenii stiu de ce”, lansat inca din 1995, a fost prezent in ultimele 3 luni de zile in 239 de conversatii pe Facebook, dintr-un total de 338 de mentiuni avute pe toate platformele de comunicare. De aceasta data, desi vorbim despre un slogan apartinand unui brand ce targeteaza barbatii, se constata un numar similar de comentarii pentru cele 2 genuri: 51 % dintre acestea sunt generate de barbati si 49 % de femei. O explicatie o constituie posibilitatea pozitionarii mesajului alaturi de orice tip de comentariu, fie el pozitiv ori negativ: „Imi place maxim...prietenii stiu de ce!”, „Ziarul lipseste si asa se duce de rapa cultura. Prietenii stiu de ce!”.

„Viitorul suna bine”, slogan lansat in 1999, este utilizat in prezent mai ales de catre barbati in mediul online, intr-un procent de 63 %. Ca si in cazul celor 2 sloganuri clasate pe primele 2 pozitii ale topului, principala platforma de comunicare in care se regaseste sloganul Connex este reprezentata de Facebook, cu peste 200 de mesaje (dintr-un total de 308 prezente pe toate platformele de comunicare). In acest caz, sloganul este utilizat numai in context pozitiv, facand referire la evenimentele importante de pe agenda zilnica, competitii sportive, afirmatii cu privire la job etc.

Intr-un univers al creativitatii, atentia consumatorilor si userilor se focalizeaza asupra mesajelor puternice si clare, generand in mod automat si involuntar formulari ce vizeaza relationarea atat in lumea reala, cat si in cea virtuala. Este foarte posibil ca sloganurile evocatoare sa devina noi modele de discurs, utilizate in cele mai diverse tipuri de interactiuni, atat in mediul online, cat si in offline.