Agentia de cercetare Gemius a publicat raportul gemius AdMonitor, aferent trimestrelor 2 si 3 din 2013, care prezinta clasificarea celor mai populare formate de publicitate online si o gama larga de indicatori pentru campaniile online din Europa Centrala si de Est.

Conform raportului, cele mai mari rate de click din regiune se inregistreaza in Slovacia (0.33%) si Polonia (0.26%), iar cele mai scazute in Lituania (0.08%) si Letonia (0.09%). Romania se situeaza printre tarile cu rata de click cea mai mare cu 0.21%.

In ceea ce priveste formatele publicitare online, este de subliniat faptul ca bannerele de tip rich media din campaniile online romanesti inregistreaza o rata de click foarte mare de 0.95%, in timp ce bannerele standard inregistreaza doar 0.12%.



Cu toate acestea, 90% dintre campaniile online romanesti folosesc formate standard, desi sunt cu mult mai putin eficiente in comparatie cu formatele interactive de rich media. Pe locul doi din punct de vedere al popularitatii, se situeaza bannerele interstitiale folosindu-se in 16,5% dintre campaniile online romanesti, iar pe locul trei sunt bannerele video care se intalnesc in 6,45% dintre campanii.

Situatia este similara si in celelate tari din regiune : in Bulgaria, Serbia, Republica Ceha, Letonia si Lituania, aproximativ 90% dintre campaniile online folosesc bannere standard, cu toate ca rata de click este foarte scazuta, variind intre 0.07 % si 0.11%. O exceptie se intalneste in Polonia unde doar 66% dintre campanii folosesc bannere standard, restul campaniilor folosind alte formate de rich media. Aici campanile bazate pe bannere standard sunt din ce in ce mai putine si sunt inlocuite treptat de campanile bazate pe formate mai interactive.

“In cazul Poloniei, ponderea campaniilor in care se folosesc formate rich media este remarcabila in comparatie cu alte piete din Europa Centrala si de Est. Si pentru ca folosirea acestor formate de rich media duce la rezultate mai mari in valorile ratei de click, Polonia este lider pe acest segment in regiune” declara Tamas Acs, expert Gemius in digital advertising.

Raportul gemiusAdMonitor este un raport periodic realizat de Gemius, bazat pe rezultatele studiilor gemiusDirectEffect (ad server pentru agentii si clienti) si AdOcean (ad server pentru publisheri). gemiusAdMonitor prezinta clasificarea celor mai populare formate publicitare online si o gama larga de indicatori pentru campaniile online.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea New Media »


Setari Cookie-uri