Datele provin din prognoza media la nivel global realizat de Initiative Media, parte a grupului Interpublic MediaBrands.

„Situatia Europei Centrale si de Est (CEE) este similara cu cea globala”, spune Alexandra Olteanu, managing director, Initiative Media. ”Anul trecut CEE a inregistrat o crestere considerabila, de 7,9%, principalul motor de crestere fiind constituit de Rusia si Turcia. In 2014 ne asteptam ca volumele de cheltuieli de media din CEE sa creasca cu un procent similar. In acest context, Romania se afla intr-o evolutie flat in ultimii 2 ani, cu mentinerea acestei evolutii si pentru 2014. Speram ca trendul pozitiv sa atinga si Romania in anul 2015.”

Din punct de vedere al evolutiilor, zona digitala detine suprematia la nivel mondial. In anul 2013 s-a marcat o crestere a volumelor de 16%, atingandu-se o cota de piata de 24%. Retelele sociale au generat mai mult de 9 miliarde de dolari, crescand astfel cu 58%. Social media a fost unul dintre sustinatorii evolutiei catre veniturile din mobile advertising care aproape s-au dublat (+85%) ajungand la 16 miliarde de dolari.

„Unul dintre cele mai importante trenduri in digital la nivel mondial anul viitor va fi cresterea considerabila a bugetelor investite in Programmatic Buying – model de buying care cuprinde real time bidding si alte platforme automate de trading pentru video si display. Conform studiului, volumul de cheltuieli pe acest segment va atinge anul acesta 12 miliarde de dolari la nivel global. Iar investitiile in aceasta zona vor continua sa creasca pana vor atinge 32 miliarde de dolari in 2017. Si in Romania orientarea clientilor catre performance digital media creeaza premisele cresterii volumelor investite in modelul Programatic Buying, Initiative fiind prin oferta sa in avangarda acestui trend”, concluzioneaza Alexandra Olteanu.