In trimestrul al patrulea din 2012, Twitter a consemnat o pierdere de 8,7 milioane de dolari. Analistii consultati de Bloomberg anticipau un rezultat negativ de 253,3 milioane de dolari pentru ultimele trei luni din 2013.

Twitter a inregistrat in trimestrul al patrulea 241 de milioane de utilizatori activi lunar, in crestere cu 30% fata de 185 milioane in urma cu un an. Avansul a incetinit insa comparativ cu perioada anterioara, cand cresterea s-a situat la 39%.

Gradul de utilizare a scazut, la 148 de miliarde de vizionari, fata de 159 miliarde in trimestrul al treilea, scrie Mediafax.

Rezultatele arata ca ar putea fi dificil de justificat capitalizarea de 37,4 miliarde de dolari a Twitter pe bursa americana, intrucat ritmul rapid de crestere a afacerilor inregistrat in perioada de inceput incetineste.

De la listarea la bursa in noiembrie, actiunile companiei au crescut puternic, sustinute de optimismul investitorilor ca veniturile vor continua sa urce.

"Suntem ingrijorati de incetinirea cresterii numarului de utilizatori si de gradul mai redus de angajare a acestora, precum si de capacitatea companiei de a mentine ritmul. Daca nu sustin ritmul in aceste zone, va fi pusa sub semnul intrebarii atractivitatea pentru companiile de publicitate", a declarat Scott Kessler, analist la S&P Capital IQ.

Citeste si:

Directorul general, Dick Costolo, a declarat intr-o conferinta cu investitorii ca Twitter intentioneaza sa rezolve aceste probleme printr-un plan de stimulare a cresterii numarului de utilizatori si angajarii acestora, in principal facand site-ul mai usor de folosit.

Actiunile Twitter au scazut puternic, pana la 19%, in tranzactiile efectuate pe platformele electronice dupa inchiderea sedintei obisnuite de miercuri a bursei din SUA. Cotatia Twitter a inchis sedinta, inainte de raportarea rezultatelor, in declin cu 1%, la 65,97 dolari. Pretul actiunilor a crescut de peste doua ori de la listarea de la inceputul lunii noiembrie, la 26 de dolari pe titlu.

Veniturile s-au situat la 243 milioane de dolari in trimestrul al patrulea, in urcare de la 112 milioane dolari in aceeasi perioada a anului precedent. Analistii anticipau in medie 218,1 milioane de dolari. Aproximativ 75% din veniturile de publicitate sunt asigurate de dispozitivele mobile.

Pierderea masiva, de 511,5 milioane de dolari, a fost cauzata in principal de cheltuieli de 521 milioane de dolari generate de programul de acordare de actiuni angajatilor, in cadrul pachetelor salariale. Cheltuielile totale au urcat la 752 milioane de dolari, de la 121 milioane de dolari in aceeasi perioada din 2012.

Twitter a anuntat ca asteapta la venituri de 230 de milioane de dolari in primele trei luni ale acestui an, in timp ce analistii consultati de Bloomberg asteptau o estimare de 214,9 milioane de dolari. Veniturile pentru intreg anul ar putea ajunge la 1,15-2 miliarde de dolari.