“Oamenii CUMPARA produsul din momentul in care il pun in cosul virtual. Procesul de checkout este de fapt plata, nu achizitia in sine. Asa ca entuziasmul cumparaturilor se diminueaza pe masura ce trece timpul si este foarte frustrant ca potentialii clienti sa renunte la produs in timpul checkout-ului”, avertizeaza Darko.

El va sustine un workshop de Usability in a doua zi a ecomTEAM 2014, 3 aprilie, ce va avea ca tema principala cresterea ratei conversiilor magazinului tau.

Un alt sfat pe care il ofera el, in preambulul evenimentului, este ca magazinele online trebuie sa fie constiente ca relatia lor cu clientii NU se incheie in momentul in care produsul este platit. Ei ar putea reveni pe website deoarece au o plangere. “In timp ce lucram pentru un anumit proiect, clientul mi-a spus ca isi ascundeau intentionat numarul de suport deoarece a raspunde este «prea scump» - dar ia ganditi-va, cat de scump ar fi daca nimeni nu ar mai cumpara de la voi?”, se intreaba, retoric, Darko.

Nu va fie teama de plangeri, invatati din ele!

Un al treilea sfat are in prim plan tendinta mobile – site-urile trebuie sa fie cat mai responsive astfel incat sa functioneze corect si usor pe orice tableta/smartphone. A crea o alternativa cu “m” in fata (pentur mobile – n.r.) NU este o solutie pe termen lung. Aceste site-uri mobile au de obicei mai putine facilitati si informatii decat site-ul pentru PC-uri. Responsive design-ul va fi castigatorul, spune el, citand de asemenea un studiu al Practicalecommerce.com).

Exemplu de site BINE optimizat

Darko a oferit un exemplu de site bine optimizat, la nivel international. Acesta este Threadless.com. Unul dintre motive este ca site-ul este cu adevarat responsive.

“Incearca sa iti redimensionezi browser-ul la marimea unui device mobile. Sidebar-ul de pe partea stanga iti permite imediat sa aplici filtre precum marime, culoare, tip; dar poti si sa renunti la aceste filtre sau sa le vezi pe toate. Cu toate acestea, niciun site nu se poate lauda cu UX perfect – multi utilizatori au probleme cu search-ul”, spune el.

Citeste si:

De exemplu, daca cauti “Breaking Bad”, vei gasi un numar de T-shirt-uri si daca dai click pe unul dintre ele, vei vedea ca doar a fost tag-uit cu “breaking bad”. Daca incerci sa cauti “Star Trek”, nu gasesti nimic – “si acum, ma intreb, nu exista niciun tricou cu Star Trek sau caut eu incorect? O lista auto-complete care sa apara cand cauti ar fi de ajutor aici”, considera expertul in UI/UX.

Trei greseli pe care managerii/web designerii le fac cand construiesc un site

Una dintre cele mai intalnite greseli este sa expui catre utilizatori structura interna a companiei, facandu-i sa parcurga un adevarat labirint pana la informatia dorita. “Deseori, meniurile site-urilor reflecta felul in care sunt impartite departamentele in cadrul companiei din spatele site-ului. Utilizatorii NU vor de fapt sa foloseasca website-ul companiei. O fac totusi, pentru ca vor sa ajunga la niste rezultate (de exemplu, sa cumpere ceva). Orice nu ii ajuta in mod direct sa isi atinga aceste scopuri, reprezinta o greutate”. O alta greseala este de a vorbi intr-un limbaj care este comun in cadrul companiei, dar nu atat de intalnit in afara ei.

O alta eroare, inca destul de intalnita din pacate, este cand site-ul nu subliniaza extrem de clar faptul ca un produs nu mai este pe stoc. Deseori clientul afla acest lucru doar dupa ce parcurge intreg procesul de checkout.

Afla cum sa iti construiesti un website care sa fie facil de parcurs, util si cum sa convertesti mai mult din workshop-ul sustinut de expertul UX Passion, la ecomTEAM 2014.