Analiza cuprinde tarile in care Gemius monitorizeaza cel putin 50% dintre campaniile publicitare online cum ar fi: Romania, Bulgaria, Croatia, Cehia, Ungaria. Lituania, Letonia, Polonia, Serbia si Slovacia. Raportul include datele colectate in perioada August 2013 – Ianuarie 2014.

Care sunt sectoarele cele mai promovare online?

Conform raportului, in Slovacia, Bulgaria si Ungaria cea mai mare pondere revine companiilor de servicii financiare (reclamele lor online inregistreaza 16%, 15% si respectiv 13%). In Cehia si Lituania, aprope 20% dintre campaniile publicitare online se refera la comert (19%, respectiv 17%), in timp ce, in Romania si Croatia pe primul loc se situeaza industria auto cu 11%, respectiv 20%. Pe de alta parte, in Serbia, industria telecom inregistreaza cea mai mare pondere din piata de online advertising (25%), in timp ce, in Polonia locul intai revine industriei alimentare (13%).

Ce sectoare genereaza cele mai putine reclame online?

In Romania, Bulgaria si Ungaria, industria imobiliara inregistreaza cea mai mica pondere din piata de online advertising (0.35% in primele doua tari si 0.65% in a treia). In Lituania si Letonia, pe ultimul loc se situeaza reclamele la articolele de menaj (0,38% respectiv 0,73%), iar in Serbia si Croatia cele la industria farmaceutica (0,53%, respectiv 2%). Bauturile alcoolice si non-alcoolice genereaza cele mai putine campanii online in Cehia (0,82%), iar turismul cele mai putine in Polonia (2%).

Datele provin din gemiusAdMonitor- un raport care ofera informatii despre formatele de publicitate online de top si despre principalele sectoare promovate online. Raportul se bazeaza pe analiza campaniilor online prin intermediul solutiei gemiusDirectEffect si a datelor obtinute prin AdOcean- un instrument de management al spatiului publicitar online. Analiza cuprinde 10 tari din Europa Centrala si de Est : Romania, Bulgaria, Croatia, Cehia, Ungaria. Lituania, Letonia, Polonia, Serbia si Slovacia.