Romanii sunt cei mai mobili utilizatori de internet din aceasta parte a Europei, majoritatea dintre ei isi incep ziua online, scriu bloguri si au o atitudine foarte deschisa fata de noile tehnologii, potrivit studiului "Internetul in viata de zi cu zi", comandat de Google.

Studiul a fost realizat de IIBR cu ajutorul metodei CAWI (studiu online) in cadrul proiectului "Internetul in viata de zi cu zi", care a inclus cinci tari: Polonia, Republica Ceha, Slovacia, Ungaria si Romania. In fiecare tara, studiul a cuprins 1.000 de respondenti in varsta de cel putin 15 ani, care folosesc internetul in mod regulat (cel putin o data pe saptamana).

Romanii vor sa fie online chiar si pe o insula pustie

Potrivit acestui studiu, romanii apreciaza tabletele si smartphone-urile mai mult decat polonezii si maghiarii, vor sa fie online chiar si atunci cand se afla pe o insula pustie, au inceput sa urmareasca mai mult videoclipuri de pe internet decat programe TV, dar sunt inca reticenti in privinta platilor online.

Insa numai 32% dintre romani folosesc internetul aproape in fiecare zi (in medie), cel mai scazut procent dintre cele cinci tari incluse in studiu, aproape jumatate fata de Ungaria (62%) si Slovacia (61%). Aproape jumatate dintre romani (45%) intra pe internet cel putin o data pe saptamana, potrivit datelor Eurostat. De asemenea, 67% folosesc smartphone-uri sau telefoane mobile pentru a se conecta la internet, iar 32% folosesc tabletele, procente mai mari decat in celelalte cinci tari analizate in cadrul studiului, informeaza Mediafax.

Romanii par sa fie foarte deschisi fata de noutatile tehnologice, cum ar fi cautarea vocala: 60% dintre respondenti sunt deschisi la acest tip de inovatii, cel mai mare procent dintre toate cele cinci tari. In plus, 75% acceseaza paginile de socializare si 72% comunica online prin mesaje text, insa femeile socializeaza mai mult pe internet decat barbatii.

Ce si-ar lua femeile pe o insula pustie: conexiune la internet

Conform studiului, daca ar ajunge pe o insula pustie, jumatate dintre femei ar alege sa ia cu ele un calculator sau un smartphone conectat la internet. In cazul barbatilor, prima optiune este un cutit (36%), insa la o distanta foarte mica de dispozitivul conectat online (34%).

Laptop-urile si calculatoarele personale sunt cel mai des folosite pentru cautari online, in timp ce smartphone-urile si tabletele se folosesc pentru accesarea retelelor de socializare. O treime dintre romanii aflati in mediul online intra pe internet de indata ce se trezesc.

Insa, potrivit aceluiasi studiu, banii si internetul nu se impaca atat de bine: numai 35% dintre cei care intra pe internet fac operatiuni bancare astfel (pe ultimul loc intre cele cinci tari), iar romanii sunt penultimii in ceea ce priveste cumparaturile online (60%).

Romanii, mai multe bloguri decat strainii

In plus, romanii sunt cei mai impatimiti autori de bloguri dintre toate tarile participante in studiu: 12% detin bloguri, in timp ce in celelalte tari procentul abia ajunge la 7%. Dupa cautarea pe internet, mediile de socializare sunt principalul motiv al accesarii internetului de romanii conectati: 75% dintre ei intra frecvent pe retelele de socializare.

Facebook este lider incontestabil - 97% dintre romanii care folosesc mediile de socializare au un cont pe aceasta retea. De asemenea, Google+ este a doua retea ca popularitate in Romania, cu un procent de 44% din utilizatorii de retele de socializare. Verificarea paginii de Facebook, Google+, Twitter, Instagram este cea mai raspandita activitate pe smartphone si pe tableta in cazul romanilor - 58% utilizatori pe smartphone si 45% pe tableta.

De asemenea, potrivit studiului, peste trei sferturi dintre romanii conectati urmaresc videoclipuri online sau le descarca de pe internet. Mai mult, televizorul nu este cel mai important mijloc de divertisment video pentru aproape jumatate dintre acestia: 46% petrec mai mult timp urmarind videoclipuri in mediul online (sau obtinute online) decat programe TV. In ceea ce priveste divertismentul video, YouTube este principala sursa: peste doua treimi (68%) dintre utilizatorii de internet urmaresc videoclipuri pe YouTube.

Conform studiului, designul si capacitatile telefoanelor din ziua de azi le transforma in adevarate calculatoare de buzunar pe care oamenii le folosesc tot mai mult si pentru alte optiuni. Alarma, ceasul si camera sunt cele mai populare aplicatii smartphone si aproximativ 80% dintre romani le folosesc. Daca este conectat la internet, functiile informative (41%) si de divertisment (34%) ale smartphone-ului sunt considerate mai utile decat cele ale unui telefon obisnuit. In ceea ce priveste divertismentul pe smartphone, utilizatorii romani apreciaza cel mai mult jocurile (68%), muzica (57%) si fotografia (47%).

Romanii isi petrec timpul liber… online

De asemenea, potrivit studiului, romanii conectati la internet isi petrec majoritatea timpului liber online. Navigarea pe internet in cautare de stiri si intamplari interesante este principala activitate in timpul liber a romanilor conectati (58%). Retelele de socializare si folosirea instrumentelor de comunicare online sunt printre activitatile preferate de petrecere a timpului liber (41%), imediat dupa programele TV (49%). Atractia online-ului este atat de mare incat primul obiect ales sa il ia pe o insula pustie este, in medie, un dispozitiv conectat la internet (41%), mai important decat un prieten (37%) sau un cutit (26%). Majoritatea romanilor isi incep ziua online: utilizatorii impatimiti intra pe internet de indata ce se trezesc (32%), un sfert dintre ei, in timpul rutinei de dimineata si 5%, in drum spre scoala.

Citeste si:

    Femeile si barbatii au obiceiuri diferite privind folosirea internetului in viata de zi cu zi - femeile folosesc internetul mai des decat barbatii pentru a comunica, iar barbatii descarca aplicatii si urmaresc programe TV online ceva mai des decat femeile. Atunci cand isi petrec timpul liber online, barbatii citesc mai multe stiri si informatii decat femeile (63% fata de 53%), in timp ce femeile prefera sa interactioneze social si comunica online mai mult decat barbatii (47% fata de 36%).

    Majoritatea romanilor isi cauta numele pe Google (60%). Femeile sunt mai curioase decat barbatii: 57% cauta numele partenerului pe Google, in timp ce 48% dintre barbati cauta informatii despre "jumatate". Intalnirile online nu reprezinta o idee buna pentru romani, deoarece 58% considera ca internetul nu este un loc potrivit pentru a incepe o relatie, desi cred ca este locul potrivit pentru a-ti face prieteni. Numai unul din cinci romani prezenti in spatiul online au incredere in internet in privinta relatiilor romantice, barbatii fiind mai dispusi sa stabileasca intalniri online decat femeile (26% fata de 18%).

    Citeste si:

      Fondata in 1998, de Larry Page si Sergey Brin, Google este astazi o companie prezenta pe toate marile piete globale. Google are sediul central in Silicon Valley si birouri in America de Nord si de Sud, Europa si Asia. Google, proprietarul celui mai popular motor de cautare pe internet, a deschis, pe 1 noiembrie 2010, un birou in Bucuresti, echipa din Romania fiind coordonata de Dan Bulucea.

      Sursa foto: Smartphone/Shutterstock.com

      Abonează-te pe

      Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

      Despre autor
      Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

      Te-ar putea interesa și:



      Mai multe articole din secțiunea New Media »


      Setari Cookie-uri