Protestele evidentiaza dificultatile cu care se confrunta Uber si alte aplicatii similare in incercarea de a-si creste veniturile si de a atrage bani de la investitori, scrie cotidianul american Wall Street Journal.

Amploarea demonstratiilor din Europa arata si in ce masura tehnologia a reusit sa schimbe unul dintre cele mai strict reglementate domenii, scrie Mediafax. In Londra, mai multe mii de taximetristi urmeaza sa se intalneasca in Trafalgar Square, in timp ce in Madrid soferii de taxi au anuntat ca isi vor lua o zi libera. Taximetristii din Franta vor sa conduca pe drumuri aglomerate cu viteze foarte reduse, pentru a protesta impotriva aplicatiilor precum Uber.

Autoritatile pentru transport din Londra au avertizat deja populatia asupra protestului si au sugerat utilizarea retelei de metrou.Uber a intampinat rezistenta si in SUA si Canada, dar problemele sunt mai mari in Europa, unde taximetristii tind sa fie mai bine organizati. De asemenea, sectorul este reglementat mai strict, iar guvernele europene sunt mai dispuse sa protejeze domenii in pericol sa piarda locuri de munca.

Protestele si incercarile de a bloca in justitie aplicatia vin in contextul adoptarii entuziaste a acesteia chiar si in Europa.Sefii Uber incearca sa profite de proteste pentru a arata cat de util este serviciul pe care il ofera.

Citeste si:

"Vor face aplicatia si mai vizibila, iar multi oameni vor realiza ca au acum optiuni pe care nu le aveau inainte", a declarat Pierre-Dimitri Gore-Coty, managerul Uber pentru vestul si nordul Europei.

Pe multe piete Uber functioneaza ca o platforma de inchiriere de masini sau de asociere pentru o calatorie si permite utilizatorilor sa intre in contact si sa faca rezervari prin intermediul smartphone-urilor. Aplicatia masoara distanta si timpul pentru a calcula tariful unei calatorii.

Soferii de taxi se plang ca astfel de servicii intra pe piata companiilor de taxi fara sa fie nevoite sa suporte costuri la fel de mari pentru respectarea reglementarilor si licente.In mai multe dintre protestele organizate in Europa, soferii de taxi nu vizeaza direct servicii de tipul Uber, ci reglementarile stricte care le creeaza dificultati sa concureze cu acestea.