Masurarea se va face pe un esantion reprezentativ de indivizi, utilizand metodologia actuala a SNA si SATI, “ceea ce va asigura rezultate relevante si consistente cu cele obtinute in mediul urban”. Studiul va permite studierea comunitatilor rurale si a optiunilor membrilor acestei categorii socio-profesionale, si va permite observarea de tendinte de consum media pentru aceasta populatie. Ca un beneficiu suplimentar, adresarea intregului chestionar SNA va permite observarea consumului general de produse si servicii pentru populatia rurala, a intereselor, dotarilor si intentiilor de cumparare a acestei categorii. Vor fi obtinuti mai multi indicatori de consum in mediul rural, aflat in dezvoltare: penetrarea internetului; penetrarea telefoniei mobile, a telefonului mobil; intentii de cumparare pentru bunuri si servicii activitati de timp liber.

Primele rezultate vor fi livrate in noiembrie 2014 pentru audienta online, SATI. Studiul National de Audienta va beneficia de o singura livrare pe an la nivel national, prima fiind programata pentru iunie 2015, suplimentara fata de livrarile curente.

Procesul de lansare a studiului de audienta OOH continua

Incepand cu luna iulie, BRAT a demarat procedura de selectare a furnizorilor de servicii pentru realizarea studiului de audienta OOH, fiind transmis brief-ul companiilor de specialitate din tara si din strainatate. Termenul de depunere a ofertelor este 15 august 2014.

”Lansarea unui studiu de audienta pentru OOH reprezinta o initiativa unica si de o importanta definitorie pentru industria de media si publicitate din Romania. Industria s-a coagulat in jurul BRAT si a lansat aceasta initiativa ambitioasa din nevoia de transparentizare si de profesionalizare a tranzactionarii publicitatii in OOH. Reusita lansarii Studiului de Audienta OOH va alinia acest mediu standardului industriei de media si publicitate si va oferi informatii de baza, necesare in luarea deciziilor strategice de planificare media”, a declarat Arina Ureche, directorul general BRAT.

Din 20 de operatori invitati, 14 companii de cercetare din Romania si-au exprimat intentia de a participa la licitatie. Au fost invitate sapte companii din strainatate pentru studiul de vizibilitate si pentru softul de exploatare a rezultatelor, din care, pana acum, doua si-au manifestat disponibilitatea de a participa la licitatie.

Citeste si:

Ca procedura de lucru, comisia de lucru si consultantii vor evalua ofertele si vor face o recomandare cu privire la selectia companiei/companiilor ce vor realiza studiul. Departamentul OOH va lua decizia finala cu privire la fezabilitatea proiectului si intentia de realizare a acestuia.

Investitii de 284 milioane euro in publicitate in primele sase luni

Monitorizarea Investitiilor in Publicitate (MIP) realizata de BRAT arata ca investitiile in publicitate pe mediile monitorizate de acest serviciu se ridica la 284 milioane de euro (valoare de ratecard), in primele sase luni ale anului.
Publicitatea standard si de tip barter a fost in crestere cu 13%, in timp ce mica publicitate a fost in scadere, comparativ cu aceeasi perioada din 2013. 10 sectoare de activitate cumuleaza 65% din totalul investitiilor in publicitate. Topul marcilor care au investit cel mai mult in publicitate s-a schimbat, pe primele locuri situandu-se in perioada monitorizata, Zdrovit si Lidl, in locul companiilor de telefonie Orange si Vodafone.

Studiul MIP permite analizarea campaniilor de publicitate derulate prin peste 200 dintre cele mai relevante publicatii nationale, locale si regionale, opt statii radio nationale, aproximativ 3.000 de site-uri web, precum si 13 cele mai importante companii de OOH, BRAT punand la dispozitia membrilor sai informatii complete in acest sens, care pot fi folosite pentru dezvoltarea propriilor produse.

Incepand cu luna iulie, BRAT a introdus in MIP acelasi arbore de clasificare a marcilor utilizat si la monitorizarea TV, precum si o noua interfata. Aceste schimbari permit beneficiarilor sa faca mai rapid si mai usor analize pentru cele cinci medii monitorizate, denumirile si clasificarile produselor, serviciilor, grupurilor de produse si ale sectorului de activitate fiind acum comune. MIP permite astfel analize ale investitiilor publicitare ale unui client, unei marci sau unui sector, analize de competitie sau de piata pe o clasificare comuna.

Prezentam in continuare principalele tendinte de pe piata de publicitate din Romania, din prima jumatate a anului 2014, asa cum reies ele din MIP.