Publicitatea online va inregistra o crestere medie anuala (CAGR) de 14,6%, ajungand la 141 milioane USD pana in 2018, in vreme ce platile pentru accesul la internet vor creste cu 9,9% CAGR, de la 841 milioane USD in 2014, la 1,18 miliarde USD in 2018.

Astfel, accesul la internet si publicitatea online vor reprezenta in 2018 mai mult de 40% din piata media si divertismentului din Romania, urmate la mare distanta de abonamentele TV (612 milioane USD in 2018).

Per total, piata romaneasca de media si divertisment va inregistra o rata medie de crestere anuala de 5,2%, ajungand la 3,1 miliarde USD pana in 2018. Cu toate acestea, cresterea generala a pietei ascunde unele evolutii foarte inegale intre diferitele segmente de piata, cel al editarii de reviste scazand de la 95 de milioane USD in 2009, la doar 25 de milioane USD in 2018 (-12,5% CAGR), iar cel al achizitiilor de muzica si publicitatea outdoor scazand cu -9,7% si respectiv -1,7% CAGR.

In Europa Centrala si de Est, Rusia si Turcia vor ramane pietele cu cea mai rapida crestere (9,5% si respectiv 8,7% CAGR), pe cand Republica Ceha, Polonia si Ungaria vor inregistra rate mai scazute de crestere decat piata romaneasca.

Citeste si:

„Trebuie remarcat ca scenariul de crestere al pietei media si divertismentului din Europa Centrala si de Est a fost ajustat in jos comparativ cu anul trecut. Acest lucru se datoreaza scaderii prognozei privind cresterea economica a mai multor economii emergente, inclusiv Turcia si Rusia”, a declarat Florin Deaconescu, partener, lider al echipei de servicii de audit pentru industria Telecom, Media si Divertismentului, PwC Romania.

Chiar daca piata romaneasca de media si divertisment va creste intr-un ritm constant in urmatorii 5 ani, aceasta va ramane cea mai mica din regiune ca valoare absoluta, cu 3,1 miliarde USD, comparativ cu Rusia (42 de miliarde USD), Turcia (17,5 miliarde USD), Polonia (12,6 miliarde USD), Republica Ceha (6,5 miliarde USD) si Ungaria (3,2 miliarde USD).

La nivel global, cheltuielile totale de media si divertisment pentru segmentul digital (excluzand cheltuielile cu accesul la Internet) sunt prognozate sa creasca cu o rata medie anuala de 12,2% (CAGR) intre 2013 si 2018, si vor reprezenta 65% din cresterea generala a industriei media si divertismentului – aproape 2 din fiecare 3 dolari.