Cercetarea People-Inspired Security arata ca doi din cinci angajati (40%) care lucreaza in birouri au accesul restrictionat sau nu au acces deloc la reteaua de socializare Facebook. Cu toate acestea, unul din trei angajati din Marea Britanie (32%) care are accesul restrictionat la celebra retea de socializare, continua sa o foloseasca si in timpul programului de munca. In plus, o treime dintre ei recunoaste ca foloseste aplicatii de stocare a datelor de tip cloud (31%), aplicatii de mesagerie si telefonie (31%), streaming video (28%) si Twitter (27%) la locul de munca. Angajatii care au participat la studiu au declarat ca au ignorat restrictiile impuse de compania la care lucreaza sau ca au folosit dispozitivele mobile personale pentru a evita aceste restrictii.

Lipsa de incredere din partea angajatorilor ii incurajeaza sa nu respecte regulile

Studiul sugereaza faptul ca restrictiile aplicate de companiile europene in legatura cu folosirea Internetului sunt influentate de faptul ca acestea nu au incredere in angajatii lor. Aceasta neincredere se dovedeste a fi adevarata avand in vedere ca doar jumatate dintre cei care au participat la studiu (51%) au declarat ca superiorii lor le permit accesul nelimitat la internet si tehnologie, in timp ce 17% au declarat ca superiorul lor aplica astfel de restrictii presupunand ca angajatii au cunostiinte despre tehnologie foarte scazute sau chiar absente.

Referitor la aceste concluzii ale studiului, Dr. Dimitrios Tsivrikos, Consumer and Business Psychologist in cadrul Universitatii College London, a declarat: „Din punct de vedere al securitatii si sigurantei angajatorilor, este de inteles pana la un anumit punct faptul ca acestia vor sa controleze cat mai mult activitatile angajatilor, inclusiv activitatile tehnologice pe care acestia le desfasoara. Cu toate acestea, daca nevoile angajatilor sunt neglijate, se poate inregistra o scadere a productivitatii si a implicarii lor. Zilele in care angajatii se multumeau sa respecte regulile si indicatiile fara a pune alte intrebari, au apus. Increderea, transparenta in comunicare si atmosfera placuta la locul de munca sunt mult mai importante si eficiente in construirea unor relatii de durata, atat profesionale, cat si personale. Interzicerea tehnologiei si a site-urilor de socializare la locul de munca are, de multe ori, efectul opus celui dorit. Increderea trebuie sa fie bilaterala. Cel mai bun lucru pe care marile companii il pot face este sa observe felul in care angajatii lor lucreaza cel mai bine, iar apoi sa gaseasca o modalitate de a integra acest comportament la locul de munca”.

Stabilirea unor noi reguli, respectate de ambele parti

Legat de acest subiect, Rob Orr, Vice President Enterprise Business in cadrul Samsung Europe, spune: „Daca ne uitam la generatia tanara, putem observa felul in care activitatea la locul de munca se va desfasura in urmatorii ani. Companiile nu isi pot permite ca angajatii lor sa incalce in mod frecvent regulile de securitate si restrictiile privind folosirea Internetului. In plus, tot mai multi angajati incep sa isi foloseasca dispozitivele personale in interes de serviciu si dispozitivele de la serviciu in interes personal, astfel nevoia unor reguli clare care sa fie intelese si respectate de ambele parti este absolut necesara. Din acest motiv, un instrument ca Samsung KNOX este foarte important. Printre alte servicii, acesta le permite angajatilor sa foloseasca pe acelasi dispozitiv aplicatii personale si un spatiu de lucru protejat cu parola”.

Alte rezultate ale cercetarii arata ca:

• Cei cu varsta intre 18-34 de ani sunt cei care incalca cel mai des restrictiile referitoare la accesul la Internet si la diferite aplicatii mobile si ca, cel mai probabil, incalca regulile de doua ori mai mult decat orice alta medie de varsta. Studiul arata ca aproape jumatate dintre ei recunosc faptul ca ignora si incalca aceste restrictii la locul de munca in cazul Facebook (48%), Twitter si site-urilor video precum Youtube (45%).
• Angajatii din Marea Britanie sunt cei cu cea mai mare probabilitate de a-si accesa conturile de Facebook la locul de munca, 41% dintre ei declarand ca fac acest lucru in mod frecvent. O situatie similara intalnim si in cazul germanilor (34%), urmati de spanioli (33%), italieni (32%), belgieni si olandezi (31%). Francezii, insa, sunt cei care respecta cel mai mult regulile impuse de angajatori. Dintre ei, doar unul din cinci (20%) recunoaste ca acceseaza site-uri de socializare in timpul serviciului.
• Companiile din domeniul hotelier aplica cel mai des restrictii legate de Internet, cu toate acestea, tot ei sunt pe locul doi in topul companiilor in care angajatii aleg sa ignore aceste restrictii (38% dintre angajatii din domeniul hotelier spun ca intra pe Facebook in ciuda restrictiilor impuse). De asemenea, cei din domeniul afacerilor imobiliare ignora cel mai des restrictiile impuse de angajatori: peste 46% folosesc site-uri de socializare la locul de munca.