Este o oportunitate buna sa te axezi pe a atrage like-uri de calitate, organic, si sa aduci pe pagina ta de Facebook fani care sa fie realmente interesati de ceea ce vrei sa transmiti, interesati de compania ta. Prin eliminarea asa-zisului “like-gating”, Facebook ajuta la eliminarea barierelor intre utilizatori si continutul pe care vor sa il vada. Fanii tai vor avea o experienta mai buna fara acest impediment iar tu, ca business, ai sansa sa atragi oameni cu adevarat interesati de ceea ce ai sa le oferi.

Cu alte cuvinte, Facebook vrea ca utilizatorii sa dea like unei pagini deoarece chiar isi doresc acest lucru, nu pentru ca sunt obligati de sistem. Mai multe amanunte despre sistem, pe blogul de dezvoltare al companiei americane.

Iata cateva alternative pe care le poti folosi pentru a iti creste in continuare numarul de like-uri pe Facebook, fara “like-gating”. Informatiile sunt alese de wall-street.ro de pe blog-uri de specialitate precum si reteaua Quora.

1. Foloseste reclame Facebook

Business-urile pot plati reteaua sociala americana sa afiseze reclame catre o audienta la alegere, costurile variind in functie de numarul de click-uri pe care le urmaresti si reach-ul acelor reclame. Folosirea de reclame te ajuta sa atragi audienta specifica, putandu-ti de asemenea seta scopuri clare. In scchimb, vei primi like-uri mai valoroase pe pagina.

O modalitate excelenta de a te folosi de reclamele Facebook este combinarea acestora cu un concurs pe Facebook. Ia in considerare un concurs nu prea complicat, usor de inteles si de descris in doar cateva cuvinte, atractiv. Cu un astfel de concurs poti folosi Facebook Promoted Page Posts.

2. Impartaseste continut relevant

Cu totii am auzit de asta – “content is king”. Si nu sunt doar vorbe goale; poti atrage like-uri si mai ales sa cresti interactiunea prin continut relevant care adreseaza nevoile si dorintele audientei tale. Este de asemenea important sa impartasesti post-urile corecte – daca poti creste engagement-ul pe pagina ta, automat vor creste si like-urile.

Citeste si:

Expertul social media Darren Barefoot impartaseste un grafic care arata ce anume prefera utilizatorii de Facebook anul acesta, comparat cu 2012. Interesant este interesul in crestere pentru video (desi inca este redus comparat cu alte feluri de continuturi) dar si pentru “imagini web inspirationale” – le stim cu totii – apus de soare pe care scrie un citat (din Mark Twain sau Octavian Paler de obicei – n.r.).

Cele mai multe companii posteaza pe Facebook de 5-7 ori pe saptamana. Postarile din mijlocul saptamanii au rata cea mai mare de engagement (joi si vineri), duminica fiind cea mai mica rata de engagement.

3. Introdu Facebook in campaniile tale de marketing

Social Media ar trebui sa fie parte integrata din campaniile tale de marketing. Daca lansezi un nou produs unde target-ul tau este format de tineri intre 18-35 de ani, promoveaza-l pe Facebook. Daca deschizi un nou restaurant si folosesti PR pentru a il face cunoscut, asigura-te ca incluzi un link pe pagina ta de Facebook pentru a atrage atentia. Chiar daca indirect, campaniile integrate de marketing pot duce la cresterea interactiunii si a numarului de like-uri de pe Facebook prin simpla expunere suplimentara a paginii tale.

4. Promovare incrucisata

Daca ai un website de companie (ceea ce ar trebui sa existe oricum), ar trebui sa ai pe site si un plugin de Facebook care sa incurajeze oamenii sa dea like paginii tale. Daca esti urmarit pe Twitter sau Google+, ar trebui sa incurajezi pe cei care te urmaresc sa dea like si paginii de Facebook, de asemenea. Daca ai cont pe Pinterest, ar trebui ca pagina ta de Facebook sa fie conectata la el.

5. Newsletter

Persoanele care se aboneaza la newsletter-ul companiei sunt de obicei interesate sa primeasca continutul oferit de tine. Foloseste-te de eMail pentru a atrage like-uri pe Facebook. Oferindu-le o modalitate usoara de a impartasi continutul cu prietenii lor de pe Facebook ar trebui sa iti largeasca de asemenea reach-ul paginii de pe reteaua sociala americana.

Sursa foto: Shutterstock: Facebook