Groupe BPCE, a doua banca din Franta dupa numarul de clienti, pune la dispozitia utilizatorilor Twitter serviciul de transfer bani S-Money, o sansa pentru reteaua sociala de a se impune pe segmentul platilor online.

Twitter concureaza pe acest segment al serviciilor de plata pentru telefoane mobile si aplicatii cu gigantii IT Apple si Facebook. Acestia din urma colaboreaza si uneori sunt in competitie cu banci si emitentii de carduri de credit activi pe piata de zeci de ani.

Banca franceza a precizat ca utilizatorii vor putea face doar transferuri de la persoana la persoana pe Twitter, indiferent de banca pe care o folosesc si fara sa stie detaliile bancare ale recipientului.

Introducerea detaliilor recipientului, eliminata

"S-Money ofera utilizatorilor Twitter din Franta o noua modalitate prin care isi pot transfera bani, indiferent de banca si fara sa trebuiasca sa introduca detaliile bancare ale beneficiarului transferului, printr-un simplu tweet", a declarat Nicolas Chatillon, directorul executiv al S-Money, unitatea de plati mobile ale bancii BPCE.

Citeste si:

Aceasta nu este prima tentativa a Twitter de a intra in segmentul de plati online. Reteaua sociala a testat in septembrie un nou serviciu numit "Twitter Buy", prin care clientii pot cauta si cumpara produsepostate de utilizatori.

Servicii de acest tip au fost introduse insa si pe Facebook. Banca japoneza Rakuten Bank a dezvoltat serviciul "Transfer prin Facebook" care permite utilizatorilor sa trimita bani oricarei persoane din lista de prieteni folosind aplicatia mobila a bancii.

Investitorii sunt insa ingrijorati cu privire la incetinirea cresterii numarului de utilizatori Twitter, ceea ce a determinat o scadere cu 17% a actiunilor anul acesta, in timp ce actiunile Facebook au urcat cu 35%.