T-Mobile si-a lansat ultimul raport trimestrial si se vede destul de clar cine a castigat. Compania a produs cea mai mare crestere din istorie, adaugand 1,4 milioane de clienti cu abonamente la brandul T-Mobile in ultimele 3 luni. In octombrie, prima luna completa de vanzari iPhone, pentru fiecare client T-Mobile pierdut, compania a castigat 2,4 clienti. Cea mai mare pierdere a avut-o Sprint, al doilea membru al esalonului de oferte wireless, care a trimis 2,5 clienti catre T-Mobile pentru fiecare client pierdut de catre acestia. T-Mobile a atras de la AT&T si Verizon cate 2,2 clienti pentru unul pierdut de acestia.

“Exista o greseala in industria noastra, conform careia AT&T si Verizon vor ramane pe aceeasi pozitie, iar Sprint si T-Mobile se vor duela pentru clientii celuilalt,” a declarat John Legere, CEO-ul T-Mobile, intr-o sedinta a investitorilor. Singurul motiv pentru modestia din jurul lansarii iPhone 6, a spus el, a fost ca asteptarile T-Mobile de a-si mentine stocurile active si in noiembrie sa nu fie realizate. Modelul mai mare de iPhone, 6 Plus, va avea si mai mari constrangeri de stoc.

Multi oameni se asteapta ca T-Mobile sa iasa pe primul loc la finalul acestei toamne. Si-a depasit competitorii de cand si-a lansat campania “Uncarrier”, care cauta sa deturneze orice contract pe care l-ai avea cu o companie din telecom, precum angajamentul pe 2 ani. Este un motiv foarte bun pentru care o retea cu foarte putini clienti iPhone ar avea mai multe de castigat decat de pierdut decat una cu foarte multi clienti. Dar ingrijorarea cu T-Mobile nu este legata de abilitatea de a adauga clienti. Operatorul telecom a facut sacrificii pentru a castiga legiuni de clienti, iar Legere se lupta cu prezumtia ca T-Mobile si Sprint fac acelasi lucru: devanseaza concurenta prin taierea preturilor.

Aceasta a fost explicatia data in mod vadit de catre Sprint, si este probabil necesar ca T-Mobile sa recunoasca public faptul ca reteaua lor este in urma celor de la AT&T si Verizon. T-Mobile si-a sacrificat si profitul in dauna castigarii clientilor, dar cand vorbeste cu investitorii Legere insista ca T-Mobile isi taxeaza clientii mai mult ca niciodata. De fapt, T-Mobile a taxat mai mult ca niciodata in ultimul trimestru. Factura obisnuita lunara a clientilor era de 50 de dolari, ceva mai mult decat anul trecut. Promotiile din preajma sarbatorilor si noile modele de iPhone vor reduce preturile pentru restul anului, dar T-Mobile a spus ca le va mari din nou in ianuarie.