Google a fost motorul implicit de cautare al browserului Firefox timp de 10 ani. Mutarea este menita sa stimuleze vanzarile si traficul generat de motorul de cautare al Yahoo, care contribuie cu circa 40% la vanzarile totale ale gigantului american (fara veniturile redirectionate catre site-urile partenere), informeaza Mediafax.

In urma parteneriatului cu Yahoo, Google, Bing si alte motoare de cautare pe internet vor fi prezentate drept optiuni alternative pentru utilizatorii care doresc sa isi configureze browserul Firefox, potrivit unui anunt postat pe blogul Mozilla.

"Este o victorie buna pentru Yahoo, dar nu cred ca motorul de cautare va castiga o cota de piata semnificativa. Chiar si asa, avand in vedere ca in prezent Yahoo are o cota mica pe piata de motoare de cautare, un avans de unul sau doua procente poate avea un impact pozitiv crescut pe segmentul de venituri", a spus Danny Sullivan, editor fondator al Marketing Land & Search Engine Land.

Actiunile Yahoo au crescut cu 1,1% in extinderea tranzactiilor de miercuri ca urmare a anuntului privind acordul cu Firefox. Cota motorului de cautare Yahoo pe piata de publicitate online este estimata sa scada la 5,6% anul acesta, de la 6,1% anul trecut, potrivit unui raport al EMarketer. Spre comparatie, Google are o cota de piata de peste 70%. Firefox este al treilea browser de internet din lume in functie de utilizatori, cu o cota de piata de 14%, in urma Google Chrome (21%) si a Internet Explorer (58%).