Totusi, desi se afla pe un trend ascendent fata de aceeasi perioada a anului 2013, piata de advertising digital din Romania a inregistrat in H1 2014 o scadere in termeni reali (like-for-like) daca luam ca termen de comparatie cel de-al doilea semestru al anului 2013, cel in care s-au consemnat cele mai mari venituri din toata perioada analizata de studiul ROADS (2007-2014).

Astfel, valoarea raportata in H1 2014 de catre grupul de referinta, din care fac parte companiile care au participat atat la ambele editii din 2013 cat si la aceasta prima editie din 2014, a scazut cu 17% fata de valoarea inregistrata in semestrul doi din 2013.

In prima jumatate a anului 2014, telecomul a ramas sectorul de activitate care a inregistrat cea mai mare valoare in termeni de investitie in publicitatea digitala, urmat de segmentul de bauturi si industria auto.

“Cresterea pietei de publicitate in prima parte a anului 2014 este o veste buna care ne da sperante si pentru cea de-a doua jumatate a anului in curs. Suntem optimisti in privinta cresterii pe tot intregul an 2014, se vad din nou efectele investitiilor consistente si tot mai numeroase in publicitate pe Google, YouTube si Facebook. Avem motive de optimism – campaniile digitale se planifica tot mai eficient si mai atent de la an la an, iar publicitatea digitala ramane astfel industria cu cel mai mare potential de crestere”, a explicat Ioana Anescu, director executiv IAB Romania.

Citeste si:

In 2013, Industria de advertising online din Romania a crescut cu 15%, valoarea pietei de publicitate online cumuland 112.9 milioane de lei (25,5 milioane euro). Daca predictiile IAB Romania se vor adeveri, acest lucru ar putea insemna o apropiere de nivelul de 30 de milioane de euro a pietei de advertising online in 2014.

“Cresterea inregistrata in primul semestru din 2014 fata de perioada similara a anului trecut confirma tendinta pozitiva pe care se afla publicitatea online in Romania. Avand in vedere datele de crestere economica generala din acest an, precum si influenta unor factori conjuncturali, asa cum a fost campania prezidentiala din aceasta toamna, care a impulsionat investitiile in publicitatea online pe mai multe platforme media, este posibil ca semestrul doi al acestui an sa marcheze un nou record din punct de vedere al veniturilor. Chiar si asa, publisherii online din Romania mai au inca un drum indelungat pana sa reuseasca sa monetizeze in mod adecvat traficul in crestere constanta din ultimii ani”, a declarat Bogdan Belciu, partener, servicii de consultanta pentru management, PwC Romania.

Formatele digitale cu cea mai mare frecventa de utilizare au ramas si in prima parte a anului 2014 cele “embedded”, urmate de cele “interruptive” si de continutul sponsorizat.