FlorideLux Titulescu a fost proiectata ca un concept de florarie 100% tehnologizata, dotata cu prima vitrina interactiva din retailul clasic romanesc, care le va permite clientilor sa interactioneze cu tot portofoliul FlorideLux, inclusiv cel online. Floraria FlorideLux din Titulescu este si primul magazin offline deschis in regim propriu, si nu de franciza, al grupului FlorideLux, decizie care, sustin reprezentantii companiei, acopera nevoia componentei offline in structura business-ului, pe o piata din ce in ce mai puternica, cu concurenta acerba.

„Piata bucuresteana este dificila, aglomerata, cu un mix atipic de cumparatori, intre cei traditionalisti, care tin la florarul lor dintotdeauna, si cei moderni, care sunt mereu in cautare de flori, buchete, plante si cadouri inedite. Statisticile noastre arata ca in Bucuresti sunt peste 800 de tarabe cu flori si in jur de 200 de florarii. Vorbim de o piata de aproape 40 de milioane euro, cumulata intre vanzarile zilnice si evenimente”, a declarat Marius Dosinescu, CEO si fondator FlorideLux.

Cosul mediu de flori, 80-100 lei in Bucuresti, la jumatate fata de vanzarile online

Potrivit acestuia, cosul mediu de flori achizitionat offline, in Bucuresti, se ridica la 80- 100 lei, fata de cel online, care este dublu, de 200 lei. Printre clientii FlorideLux se numara si cei medium-top, care cheltuiesc in medie 400 de lei pe flori, ajungand uneori si la 700 – 800 lei, in functie de perioadele de varf, de Craciun sau 1 – 8 Martie.

Clientul bucurestean, prin comparatie cu cel din provincie, este insa mult mai grabit si mai greu de fidelizat, avand in vedere ca achizitioneaza flori in functie de timp si proximitate, atat din florariile clasice sau tarabe, cat si online. „Fidelizarea clientilor este o adevarata provocare, iar focusul nostru este acesta, sa ne asiguram ca primul brand la care se gandesc cind au nevoie de flori si cadouri este FlorideLux”, a adaugat Dosinescu.

Noua florarie din Titulescu este dotata cu o vitrina interactiva in valoare de 2.500 euro, care le permite clientilor sa interctioneze si cu website-ul FlorideLux.ro direct din strada. „Este ceva atipic sa regasesti intr-o florarie o vitrina interactiva, dar avem nevoie ca oamenii sa poata interactiona cu website-ul si din strada, prin simpla atingere a vitrinei, sa regaseasca foarte usor cele peste 5.000 de produse disponibile. Practic, prin simpla atingere poate alege produsul, completa datele de livrare si facturare, iar la final pe ecran i se va afisa un QR code care, prin scanare, il va trimite catre pagina securizata de plata”, explica Dosinescu.

Citeste si:

Acesta sustine ca motivul alegerii platii prin intermediul mobilului este dat de securitatea necesara la introducerea datelor cardului, urmand ca, in viitor, sa implementeze si portofele digitale care, prin simpla scanare, va procesa comanda fara a mai fi necesara reintroducerea datelor de card.

Circa 600 de clienti lunar si afaceri de 150.000 euro in primul an

Reprezentantii florariei estimeaza o medie de circa 600 de clienti, lunar, pentru concept store-ul FlorideLux, preponderent femei – peste 60%, persoane active, cu venituri peste medie si varste intre 25 si 55 de ani.
„Cifra de afaceri in primul an de activitate va fi de aproximativ 150.000 euro, avand in vedere ca floraria va fi atat magazin, cat si centru de productie pentru comenzile online. Clientii vor avea la dispozitie o gama larga de produse, de la aranjamente florale, buchete, cadouri, flori la fir, pana la cadouri pentru casa si gradina”, afirma CEO-ul FlorideLux.

Din iulie 2013, grupul FlorideLux s-a extins la nivel global, prin afilierea la 1800Flowers.com si alaturarea la cea mai mare retea de florarii din lume, Bloomnet, lucru ce permite si livrarea rapida de buchete oriunde in lume. Primele francize FlorideLux au fost deschise in Brasov, Cluj, Arad, Pitesti si Iasi.

In iunie 2014, FlorideLux a atras in actionariat companiile Mediafax Group, una dintre cele mai importante companii media din Romania, si BAC Investment Banking, unul dintre cei mai mari jucatori de pe piata locala de consultanta in fuziuni si achizitii. Acestea controleaza impreuna 35% din grupul FlorideLux.

Principalii concurenti ai FlorideLux.ro pe piata sunt Floria.ro sau 123Flori.ro