eLearningul poate fi folosit de copii inca de la 3 ani. In Romania, unde predomina educatia traditionala, invatarea digitalizata completeaza activitatea de la gradinita sau scoala primara. Dar de ce este nevoie ca un copil sa fie directionat tot mai mult catre invatarea de pe tableta sau calculator?

Alex Malureanu, co-owner la Ascendia Design, companie care furnizeaza continut eLearning pentru gradinite, scoli si companii, argumenteaza ca, astazi, copiii sunt mult mai atrasi de tehnologie si isi petrec tot mai mult timp cu tableta in mana sau in fata calculatorului. Din acest motiv, spune el, educatia trebuie sa mearga acolo unde sunt si copiii.

Copiii s-au obisnuit sa faca rapid temele «plictisitoare» si sa fuga la tableta sau PC. Acolo e lumea palpitanta.

"E important sa stim ca acum copiii sunt bombardati din toate partile cu stimuli. Ei s-au obisnuit sa faca rapid temele «plictisitoare» si sa fuga la tableta sau PC, unde aloca de cel putin 2-3 ori mai mult timp jocurilor. Acolo e o lume palpitanta, mereu in schimbare. Educatia trebuie sa concureze cu aceste tentatii si sa intalneasca copiii acolo unde petrec ei cel mai mult timp. Ca societate e important sa producem continut educational atractiv pentru noile generatii. De ce sa nu folosim acest lucru in favoarea lor?", se intreaba Alex Malurenu.

Pentru ca acest lucru sa se intample, Ascendia, care creeaza manuale digitale, a inceput deja sa introduca educatori virtuali in continutul educational pentru tableta sau PC. In 2015, compania vrea sa ajunga cu manualele digitale la 90.000 de elevi. Ascendia a castigat recent o licitatie a Ministerului Educatiei Nationale pentru un manual digital, Comunicare in limba romana clasa a II-a. Manualul va ajunge in cele aproximativ 8.000 de scoli din Romania.

"Orice material educational din scoala sau gradinita se poate transforma intr-un modul eLearning. Faci tot ce trebuie in plan digital pentru a determina copilul sa invete. Scopul este sa folosesti tehnologia disponibila ca sa-i imbunatatesti performantele scolare. Daca materialul de studiu prezinta interes pentru copil, batalia este castigata. Va invata cu placere, nu fortat", subliniaza Alex Malureanu, co-owner Ascendia Design.

La realizarea unui produs pentru educatie digitala participata specialisti in pedagogie prescolara, educatori, psihologi, alaturi de specialisti in design instructional, actori, graficieni si programatori cu experienta. In total, o echipa de 8-12 oameni pregateste continutul digital.

In 10-15 ani, procesul educational va fi cu totul alt animal.

Malureanu spune astfel ca piata de eLearning este in crestere odata ce gradinitele si scolile au inceput sa inteleaga avantajele aduse de elearning. Insa, el subliniaza ca trecerea de la invatarea traditionala la cea digitala trebuie sa se produca treptat, fara socuri. "Trebuie echilibru. In 10-15 ani, procesul educational va fi cu totul alt animal, dar pentru a beneficia de avantaje, tranzitia trebuie facuta cu cap", completeaza Malureanu.

Citeste si:

Compania de eLearning vinde continut digitalizat in aproximativ 650 de gradinite private si de stat la nivelul Romaniei, prin colectia EduTeca care curprinde 12 tilturi pentru prescolari si 4 titluri pentru scolari. Fiecare titlu din colectia EduTeca costa 20 lei, insa compania ofera si impachetari la 15 lei (doar download-uri/varii campanii). Continutul este disponibil pe tablete Apple/Android si pe PC-uri cu Windows.

"Cum ar fi sa ai un copil pe care sa nu poti sa-l dezlipesti de tableta pentru ca invata despre importanta legumelor in alimentatie? Sau sa vina si sa-ti spuna sa nu mai bei bauturi carbogazoase ca iti strica dintii, fiindca asa i-a zis iepurasul Fanica. Lucrurile trebuie gandite inteligent", subliniaza co-owner-ul Ascendia.

La nivel de scoala, Ascendia se pregateste sa lanseze doua manuale digitale, "Comunicare in limba romana" pentru clasa I si "Comunicare in limba romana" pentru clasa a II-a.

Colectia EduTeca are si 4 titluri pentru scolari, mulate pe programa scolara, cu teme variate la care au contribuit cadrele didactice. Pe langa acestea, continutul vorbeste si despre probleme importante ale societii de astazi, cum ar fi obezitatea si diabetul.

Daca ai avea de ales, l-ai lasa sa omoare zombi pe tableta sau sa se «distreze» cu materia de la gradinita?

"Trebuie sa ai un produs care sa concureze cu sutele de mii de jocuri inutile (fara componenta educationala) si sa dai un rost timpului pe care oricum copilul il petrece in fata unui ecran. Daca ai avea de ales, l-ai lasa sa omoare zombi pe tableta sau sa se «distreze» cu materia de la gradinita sau scoala?", completeaza Alex Malureanu.

Ascendia a incheiat 2013 cu o cifra de afaceri de aproape 1 milion de lei, din care 25% provine din colectia de 16 titluri. Profitul a fost de peste 174.000 de lei, potrivit datelor publicate pe site-ul Ministerului Finantelor. Ascendia produce si comercializeaza de mai mult de 3 ani produse de tip eLearning pe segmentul de varsta 3-7 ani. Din 2014 compania ofera produse si pentru copiii de 7-11 ani.

Sursa foto: Manual digital/manuale.eduteca.ro