Agentia Standout a derulat la finalul anului 2014 cea de-a patra editie a Studiului de audienta al blogurilor romanesti (SABR 2015) si prezinta rezultatele acestuia.

La Studiul de audienta al blogurilor romanesti 2015 (SABR 2015) au participat in 2014 circa 8800 respondenti pe un numar de 56 de bloguri reprezentand 12 categorii tematice: bloguri personale, bloguri ale vedetelor, bloguri despre media, bloguri culinare, bloguri despre tehnologie, bloguri de bricolaj, bloguri de mamici, bloguri de turism, bloguri feminine, bloguri de moda si frumusete, bloguri de adolescenti/tineret, bloguri de cultura urbana.

Studiul de audienta al blogurilor romanesti 2015 (SABR 2015) a crescut in participare, de la 40 de bloguri in editia anterioara la 56 in editia curenta. Este cea de-a patra editie a studiului, dupa editiile din 2008-2009, 2010-2011 si 2012-2013.

77.64% dintre cititorii blogurilor si-au schimbat sau si-au intarit cel putin o data parerea despre un produs, un serviciu, sau o companie in urma citirii unor pareri ale bloggerilor despre acestea. Si aceasta cifra e in crestere fata de editia anterioara a studiului, cand era 70,6%.

"Multe bloguri care au crescut in ultimii ani si in audienta si in efervescenta comunitatii si-au construit, prin pareri argumentate si recomandari potrivite, un capital de incredere in randul cititorilor, esential pentru a putea derula cu succes campanii.", a declarat Ionut Oprea, director general al agentiei Standout.

Citeste si:

Studiul Standout arata ca audienta blogurilor in Romania este compusa in principal din persoane tinere, cu venituri peste medie si cu studii superioare. 75% au sub 40 de ani, 83,5% dintre cititorii blogurilor au studii superioare iar 55,4% castiga peste 2000 lei/luna, dintre care 13,2% castiga peste 6000 lei/luna.

Mai mult, acestia sunt utilizatori activi de Internet cu conturi pe retelele sociale (87,7% pe Facebook, 41,1% pe Google+, 28,45% pe YouTube, 20,46% pe Twitter) care aduc in discutie in grupurile lor de prieteni subiecte despre care au citit pe bloguri (97,4% cu 37,3% din ei des si foarte des) si li se cere parerea in grupurile de prieteni (66,8% des si foarte des).

Referitor la poziția lor ierarhica, cei mai mulți au o functie de middle management (18,3%), 15,6% sunt freelanceri sau parteneri intr-un business, 7,3% detin o functie de upper management iar 9% dintre cititorii blogurilor sunt studenti.

Studiul derulat de Standout arata si ca cititorii blogurilor sunt in mare proportie cititori fideli, 91% dintre cititori accesand blogurile preferate cel putin o data pe saptamana.