„Nu este ceva surprinzator. Ambitiile Google nu au limita”, a spus analistul Scott Cleland, presedinte al Precursor, companie de consultanta din Virginia. „S-ar putea ca Google sa devina catalizatorul care sa starneasca concurenta si mai mare intre Sprint si T-Mobile, ducand deci la reducerea preturilor pentru clientii finali”, considera el.

Site-uri internationale, citand surse anonime familiare cu subiectul, au raportat ieri noapte despre planurile Google de a deveni furnizor de servicii wireless care sa revanda ce ofera Sprint si T-Mobile pe retelele lor. Cele trei entitati au refuzat sa comenteze asupra subiectului.

Google nu este inregistrat ca furnizor de Internet Wireless in SUA, in prezent. Planurile Google sunt acelea de a deveni un MVNO, mobile virtual network operator, care permite companiei sa vanda servicii wireless folosindu-si propriul brand, desi nu detine, efectiv, managementul retelei. Practic, Google va revinde servicii ale Sprint si T-Mobile, o miscare interesanta dar care, cel mai probabil pe termen scurt, nu va modifica puternic piata.

Forta financiara a Google si brandul companiei s-ar putea insa impune destul de rapid, astfel incat este posibil ca gigantul american sa isi extinda acoperirea si in alte state, cu mai multi operatori telecom.