Anumiti utilizatori "verificati" - conturi ale unor celebritati, branduri si alte figuri publice, inclusiv jurnalisti - au primit o alerta din partea Twitter, prin care sunt incurajati "sa-si publice fotografiile direct pe Twitter, pentru a fi siguri ca fanii lor le vor vedea de fiecare data", noteaza Mediafax. Imaginile publicate pe platforma Instagram nu sunt expuse automat atunci cand sunt distribuite pe Twitter. Inca din decembrie 2012, utilizatorii retelei Twitter trebuie sa dea click pe link-ul catre Instagram pentru a vizualiza imaginea respectiva.

Cotidianul britanic The Guardian spune ca motivul pentru care Twitter incearca sa ii determine pe utilizatorii sai "verificati" sa nu mai distribuie link-uri catre imagini publicate pe Instagram ar avea legatura cu cresterea numarului de utilizatori pe aceasta platforma online de fotografii. Potrivit The Guardian, cand Instagram a anuntat ca are peste 300 de milioane de utilizatori activi, in decembrie 2014, cei mai multi comentatori au ales sa compare aceasta cifra cu cele mai recente raportari ale Twitter privind numarul de utilizatori, care ar fi de 284 de milioane.

Pe de alta parte, platforma Instagram este detinuta de Facebook, cea mai mare retea de socializare din lume, care concureaza de asemenea cu Twitter. Facebook a preluat Instagram in 2012, printr-o tranzactie de un miliard de dolari.

Facebook este cea mai mare retea de socializare din lume, avand 1,35 miliarde de utilizatori activi in fiecare luna, fapt care inseamna ca aproape jumatate din populatia conectata la internet la nivel mondial foloseste aceasta platforma macar o data pe luna, dupa cum relata la sfarsitul lunii octombrie 2014 publicatia The Wall Street Journal.