web2sms, unul dintre principalele servicii de mobile marketing din Romania, dezvoltat de Netopia, a expediat peste 100 milioane de SMS-uri in 2014, cu 45% mai multe fata de cele expediate in anul precedent. Cele mai multe SMS-uri transmise de web2sms anul trecut au fost pentru clientii din domeniul bancar, urmati de cei din retail.

Potrivit informatiilor Netopia, peste 3.000 de clienti au folosit platforma web2sms in 2014 pentru a trimite mesaje comerciale si de informare. Cele mai importante volume au fost generate de companiile din sectorul bancar, urmate de cele din retail, unde jocurile si concursurile prin SMS au crescut cu peste 50% fata de 2013. Performanta web2sms din 2014 vine si pe fondul evolutiei generale a pietei locale de mobile marketing, care a crescut cu peste o treime fata de 2013, si care, conform estimarilor Netopia, va ajunge la un volum de 350 milioane de SMS-uri in 2015.

In cazul web2sms, campaniile de marketing au reprezentat doar 14% din totalul SMS-urilor expediate anul trecut, volumele principale fiind reprezentate de SMS-urile tranzactionale. Companiile din Romania care utilizeaza cu precadere SMS-ul ca metoda de comunicare cu baza de clienti raman cele care admininstreaza baze mari de clienti, respectiv companii din sectorul financiar-bancar, retail si telecom.

„Evolutia cea mai importanta se vede in cazul campaniilor realizate de companii cu propriile baze de clienti, in crestere cu 30% fata de anul precedent. Sunt si genul de campanii care inregistreaza cele mai bune rate de raspuns, chiar si 8% in anumite cazuri”, declara Antonio Eram, CEO si Fondator Netopia.

Evolutia web2sms este vizibila si la nivel de venituri, care au fost cu circa 38% mai mari in 2014 fata de anul anterior. Potrivit reprezentantilor Netopia, platforma urmeaza sa isi diversifice portofoliul de produse in 2015 si sa adreseze noi servicii, ce vor genera o crestere de peste 10% a numarului de SMS-uri expediate pana la finalul anului.

Pentru rezultate optime generate de o campanie de SMS-uri, specialistii Netopia le recomanda companiilor care adreseaza destinatari deja existenti in baza de date, cu care au mai interactionat cel putin o data, sa comunice cu ei constant, de minim 2 ori pe luna, indiferent ca este vorba de o promotie, o invitatie la un eveniment sau culegerea unui feedback prin notarea indicatorilor urmariti. Costul lunar per client pentru acest gen de activitate este de 0,07 euro.

In cazul campaniilor de achizitie care adreseaza baze de date noi, recomandarea web2sms este sa se inceapa treptat, cu un volum de 10.000 de SMS-uri, iar in functie de rata de raspuns, sa se ajusteze constant mesajul. Acest gen de campanii de achizitie au un cost estimativ de 800 euro pentru 10.000 de SMS-uri expediate, cu o rata medie de raspuns de 0,5%, respectiv 50 de clienti noi.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea New Media »


Setari Cookie-uri