Pentru multi, sunt extrem de previzibile – nu exista solutii miraculoase, la preturi miraculoase, cu imagini (ai ghicit) - miraculoase. Pentru (si mai) multi insa, reprezinta speranta unei vieti mai bune, unui ten mai curat, imbunatatirii calitatii vietii, asa ca sunt dispusi/dispuse sa aiba incredere oarba si sa comande.

Studiu de caz – Hydroface, “crema tineretii”

Este o “teapa” de zile mari care, prin reclame AdSense dar si marturii dubioase, a reusit sa pacaleasca sute (daca nu mii) de romani in 2011-2012. Dupa o pauza de 2-3 ani, cat sa se mai linisteasca apele, Hydroface revine in forta, invadand multiple site-uri, unele dintre ele chiar respectabile.

Pentru un scam cum se cuvine, proprietarii au construit si o pagina de prezentare, destul de bine pusa la punct, cu fotografii “inainte si dupa”, pentru a prezenta miraculosul leac anti-riduri. Dovada a traficului site-ului Hydroface http://www.hydroface.com/ro2zgpb/ stau statisticile Alexa.com, acesta avand un rang de peste 460.000 – considerat, deci, popular.

Site-ul este construit pentru a urgenta achizitia produsului dorit, incluzand texte precum “Comanda azi si economisesti 140.00 RON. Ai deasemenea livrare gratuita si garantia satisfacerii.Maine nu vor mai fi reduceri!”. Cum sa poti refuza o asemenea oferta, mai ales daca plata se face la livrare si ai si „garantia calitatii”?

Inainte de a achizitiona de pe site-uri cel putin dubioase, puteti sa il treceti printr-un filtru simplu – ScamAdvisor.com. La introducerea paginii Web http://www.hydroface.com/ro2zgpb/, ScamAdvisor se face rosu aproape instant, subliniind ca este un site cu risc extrem de inalt (practic are 0% rata de incredere); mai mult, este explicat si de ce anume – site-ul isi are origini necunoscute, a fost raportat ca fiind de neincredere si a primit pe terte site-uri recenzii negative.

Putem vizita si alt site „sora”, http://www.hydrofaceonline.com/rosajhkrj/index.php care „da peste cap” instrumentul de analiza, acesta remarcand ca site-ul este atat de „fantoma” incat…de fapt nu exista.

Aceasta este o modalitate simpla de a depista site-urile „gaunoase”, insa nu 100% sigura. Din pacate, Romania este clasata din start o tara cu risc ridicat. De exemplu, la cautarea Okazii.ro, site cu vechime si notorietate in Romania, sau chiar eMag.ro, ScamAdvisor avertizeaza ca „setup-ul website-ului implica o tara cunoscuta ca avand risc ridicat” si „este probabil ca site-ul sa opereze dintr-o tara cu risc ridicat”. Din pacate, reputatia Romaniei va putea fi stearsa dupa, probabil, mai multi ani.

Alte modalitati de a realiza daca un site este sau nu scam:

Citeste si:

- Lipsesc date de contact/numar de telefon – si a spune ca provii din SUA, de la adresa Trolley Square Suite 20C nu este un raspuns bun;
- Nu exista firma si date aferente companiei;
- Nu se specifica in ce conditii si in ce fel se poate realiza rambursul;
- Reguli de bun simt – promisiuni care nu pot fi satisfacute realist vorbind.

De asemenea, inainte de a achizitiona, fa un lucru simplu, de bun simt – cauta pe Google informatii despre produs/companie.

In speta noastra, la o simpla cautare dupa crema Hydroface, se afiseaza o multime de forumuri cu oameni nemultumiti. Unele comentarii sunt, dintr-un anumit unghi privite, chiar amuzante:

„Eu m-am facut cu ea (crema-n.r.) si in loc sa dispara ridurile pe dimineata sunt mai adanci si pielea foarte uscata, iar crema daca ar fi originala ar trebui sa aiba o folie de protectie cand o primesti, sub capac”.
„Si eu am cazut in plasa reclamei la aceste creme, desi mi-am propus sa nu mai cred in reclame. Nu ma asteptam la rezultate spectaculoase dar macar o mica imbunatatire. Nu am riduri pe fata decat in jurul ochilor si obrajii chiar mai lasati dupa folosire!Totul e o mare farsa!”
„Cea mai mare porcarie, un maglavais pus in cutie, mi-a iritat toata fata, parca este pusa cu lingura, Doameeee ce teapa am luat”
.
Sau
„Folosesc de o saptamana aceasta crema si nu vad vreo imbunatatire. Cred ca cineva isi bate joc pe banii nostrii, ai fraierilor. Ar trebui dati pe mana protectiei consumatorilor”.

Din pacate, Protectia Consumatorilor este legata de maini si nu poate decat sa avertizeze impotriva accesarii unor astfel de “oferte”. Competente in aceste cazuri revin politiei si a organismelor de cercetare internationale, pentru depistarea serverelor si oamenilor din spatele unor astfel de “tepe” online.

Alaturi de aceasta crema a rejuvenarii se afla mai multe site-uri, construite pe acelasi model ce pun accent pe anumite complexe umane pentru a realiza vanzari de impuls. Printre ele, Nidora, solutie la fel de miraculoasa ca mai sus numita crema, pentru slabit de data aceasta. http://www.nidora.com/rolsjuys/index.php?PLACID= Ca si in cazul precedent, si crema Nidora are o pagina separata in care prezinta, cu marturii false, efectele. http://www.trytobeskinnier.com/ro4ajY6/