150.000 de unici. De obicei nu incepem articolele cu date, insa nu ne imaginam ca o aplicatie dedicata pescarilor ar putea atrage atata atentie. HartaPescar.ro este o aplicatie sociala care listeaza cele mai bune locuri de pescuit, cumuland totodata marturiile si fotografiile utilizatorilor.

Dezvoltatorii conceptului HartaPescar.ro, website si aplicatie de mobil, sunt George Dragne, 32 de ani, absolvent de Cibernetica, si fratele sau, Daniel Dragne, 34 de ani, absolvent de Politehnica, Facultatea de Transporturi – Autovehicule Rutiere. „Amandoi suntem pasionati de pescuit de la varsta de 5 ani, atunci cand ni s-a pus pentru prima data undica in maini”.

Cum a pornit proiectul?

„Fiind pasionat de pescuit - colegii si prietenii stiau asta - devenisem prima persoana la care colegii si prietenii cereau feedback despre anumite lacuri, ma intrebau despre zonele bune din Delta Dunarii si asa mai departe”, povesteste George. De aici, a pornit si ideea aplicatiei.

Din studiite efectuate rezulta ca la fiecare 100 de persoane exista cel putin 2 pasionati de pescuit.

„Intrucat am simtit ca nu stiam intodeauna raspunsurile la toate intrebarile lor, mi-a venit ideea de a dezvolta o harta interactiva disponibia online si care sa culeaga singura informatii despre locuri de interes pentru pescari. Cum? Chiar cu ajutorul pescarilor din Romania. Asa a luat nastere conceptul Hartapescar.ro, iar ideea functioneaza”, puncteaza el.

Dezvoltarea aplicatiei de mobil si conectarea ei la site-ul HartaPescar.ro au costat circa 3.000 de euro si a fost recent lansata. Veniturile din aplicatia de mobil le estimeaza de circa 4.000 de euro in primul an, in conditiile in care se vinde cu 1,99 euro/instalare. Per total, investitia in intreg conceptul s-a ridicat la circa 16.000 de euro, suma care include si aplicatia de mobil.

Principalele provocari

Principala provocare a fost sa se incadreze in termenul de executie si sa respecte deadline-ul propus, si anume lansarea din aceasta primavara.

„Am remarcat ca pe piata din Romania exista programatori foarte buni care pot dezvolta aplicatii pentru mobil. Cererea din partea dezvoltatorilor este insa destul de mare, specialistii sunt implicati de obicei pe mai multe proiecte simultan si din acest motiv a fost o provocare sa ne incadram in deadline-ul de lansare. Cu toate acestea am lansat aplicatia la inceput de sezon de pescuit si speram intr-o evolutie foarte buna in urmatoarea perioada”.

Ce urmeaza

Cei doi tineri au planuri ambitioase – ramane de vazut daca si realiste. Sunt deja in cautare de investitori pentru „a intocmi harta lumii pentru pescuit”.

Pentru a raspunde nevoii de informare despre locuri de interes pentru pescari, unul dintre primele lor obiective a fost sa puncteze pe harta Romaniei cat mai multe puncte de interes, cu ajutorul pescarilor.

„Algoritmul utilizat a dat roade inca din primele zile de la lansare. In primii doi ani de functionare, site-ul a cules informatii despre 2.500 de locatii, se apropie de 150 000 de utilizatori unici, iar numerele sunt in crestere. Inca de la inceput am stiut ca daca reusim sa dezvoltam rapid harta Romaniei pentru pasionatii de pescuit, ideea validata ne poate conduce la un obiectiv mult mai mare: intocmirea hartii lumii pentru pescari”, subliniaza cei doi antreprenori. Cu toate acestea, traficul pe site este inca destul de mic, circa 1.000 de unici/zi, dar este un lucru previzibil avand in vedere perioada anului si a faptului ca este, pana la urma, un produs de nisa.

In etapa urmatoare tinerii doresc atragerea unui investitor strategic pentru a continua dezvoltarea conceptului si pentru a transforma ideea locala intr-una globala. „Evolutia conceptului in mediul international creaza premisele primului milion de utilizatori pe aceasta nisa in urmatoarele 36 de luni si mentinerea ritmului de crestere pentru anii ulteriori”.

Din studiite efectuate rezulta ca la fiecare 100 de persoane exista cel putin 2 pasionati de pescuit care utilizeaza Internetul pentru a cauta informatii despre acest hobby. „Un alt obiectiv ambitios este sa monetiazam anual minim 1 eur din click-urile fiecarui membru al site-ului, separat de veniturile din aplicatia de mobil”.

Practic, activand pe nisa pescarilor, antreprenorii vor avea pe site reclama targetata de la magazine si business-uri de profil. "Nu avem in plan sa introducem un cont premium, platit, deoarece dorim sa crestem traficul".

Cum ti se pare proiectul celor doi tineri? Consideri ca ar putea sa se extinda si international, avand succes? wall-street.ro te incurajeaza sa iti spui parerea.

Sursa foto: Shutterstock: Pescar

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea New Media »


Setari Cookie-uri