Potrivit raportului global, Millenials si mobilitatea: cum pot atrage business-urile generatia aplicatiilor, 39% dintre Millenials sunt mai putin inclinati spre a recomanda altora produsele sau serviciile unei companii care nu genereaza o experienta placuta prin intermediul aplicatiilor mobile, iar 27 % admit ca acest factor i-ar determina sa acorde chiar si o nota negativa produselor sau serviciilor acelei companii.

Aceste rezultate arata ca o companie care nu poate oferi clientilor actuali sau viitori o interactiune mobila placuta, care sa reflecte valorile brandului, risca alienarea generatiei Millenials, in timp ce competitia ii atrage cu o oferta mobila mai convingatoare.

Suhas Uliyar, vicepresedinte de strategie mobila si produse mobile in cadrul Oracle spune: „O experienta captivanta si personalizata oferita clientilor a devenit noua arma in razboiul pentru clientii din generatia Millenials. Companiile care nu pot aduce valoare adaugata clientilor si experiente mobile convenabile, functionale si relevante vor avea mici sanse de a se remarca intr-un top”.

Raportul arata de asemenea, ca generatia Millenials nu este atrasa de comunicari nesolicitate prin notificari Push care nu sunt relevante pentru nevoile lor individuale, dar sunt multumiti de serviciile de suport cu valoare adaugata prin comunicare, pe care unele companii le ofera.

73% apreciaza posibilitatea de a cumpara produsul sau serviciile unei companii folosind o aplicatie mobila. Totodata, 71% apreciaza posibilitatea de a achita facturi pentru diverse servicii, iar 65 % apreciaza posibilitatea de a raporta unei companii probleme sau plangeri prin intermediul unei aplicatii mobile. In acest context, mai mult de jumatate (56%) prefera sa nu primeasca notificari Push. Acelasi procentaj reactioneaza rar la notificarile Push pe care le primesc, chiar daca aproape 50% dintre acestia admit ca notificarile respective sunt personalizate.

Suhas Uliyar adauga:” Posibilitatea de a administra facturile sau de a raporta problemele serviciilor unei companii prin intermediul unei aplicatii mobile implica un acord intre client si brand sau furnizorul de servicii. Lucrurile stau cu totul altfel in cazul notificarilor Push. Companiile vor fi nevoite sa ofere servicii bazate pe aplicatiile mobile care vor trasa cu exactitate linia dintre ajutor si insuportabil, daca vor dori sa stimuleze afinitatea tinerilor pentru aplicatiile mobile fara sa-i distanteze”.

Citeste si:

Studiu arata si rezultate regionale specifice: tinerii din regiunea APAC (Asia-Pacific) sunt mult mai avansati in utilizarea aplicatiilor din toata gama, respectiv cele legate de locul de munca si alte functii „serioase”.

Aproape de trei ori mai multi membri ai generatiei Millenials din regiunea APAC evalueaza aplicatiile de lucru sau de securitate ca „must-have” absolut, comparativ cu cei din regiunea EMEA. In plus, daca milenialii din intreaga lume au descarcat fiecare in medie intre 20 si 25 de aplicatii pentru mobil, 40% din APAC au platit la fel de mult pentru cinci din aceste aplicatii, comparativ cu aproximativ 25% din EMEA si America de Nord.

Pentru milenialii din APAC, aplicatiile mobile reprezinta resurse necesare in vietile lor de zi cu zi. Tinerii din aceasta regiune sunt intr-o constanta cautare de noi aplicatii inovative, iar incurajator pentru companii este faptul ca sunt dispusi sa plateasca pentru aplicatii care ofera o experienta valoroasa.

La scara globala, studiul releva o discrepanta intre folosirea aplicatiilor pentru smartphone si cele pentru tableta in randul generatiei Millenials. In vreme ce tinerii folosesc tablete la o scara considerabila, smartphone-ul ramane dispozitivul preferat pentru a accesa aplicatiile mobile. De exemplu, 61% dintre membri generatiei Milenials au postat pe internet continut media folosind o aplicatie pentru smartphone. Vorbind despre transferul de bani, 48% au folosit o aplicatie de smartphone pentru asta si doar 22% au ales aplicatiile pentru tablete.

„Evident, ramane destul spatiu pentru inovatie in segmentul aplicatiilor pentru tablete sau pentru phablet-uri, iar companiile care raspund acestui apel vor valorifica o piata in dezvoltare. Totusi, aplicatiile pentru smartphone si tablete nu ar trebui sa fie create independent una de cealalta. Multi membri ai generatiei Millenials detin mai multe dispozitive conectate si companiile vor fi nevoite sa ofere o experienta mobila consistenta si calitativa pentru toate acestea daca doresc sa aduca valoare clientilor”, adauga Suhas Uliyar.