Noua facilitate este denumita „Instant Articles” si reteaua sociala lucreaza deja de cateva luni la acest sistem. Facebook ofera publisherilor modele speciale de reclame, pentru ca acestia sa isi maximizeze veniturile si sa fie atrase de reteaua americana. Unul dintre modele lasa chiar 100% din veniturile generate pe Facebook catre publicatii.

Raportul spune ca Facebook nu are nicio problema ca Facebook sa castige mai nimic din aceasta facilitate, scopul gigantului american fiind sa isi tina cat mai mult utilizatorii conectati la retea. Facebook spera ca utilizatorii sa prefere sa citeasca stirile si sa se uite la videoclipuri pe news feed-ul lor, decat sa paraseasca reteaua si sa se duca, prin link-uri, catre sursa originara, lucru care dureaza, in medie, 8 secunde suplimentare.

In ciuda ofertelor „apetisante”, unii publisheri nu sunt foarte atrasi de ideea de a deveni prea dependenti de Facebook, oferind retelei control asupra continutului lor si, mai mult, sa nu aiba date demografice despre cititori. Cu toate acestea, WSJ scrie ca este foarte probabil ca Facebook sa lanseze proiectul pilot inca din luna mai a anului curent.