Trei romani cu experienta vasta in management, tehnologie si programare au lansat recent o retea sociala mobila de fashion care ajuta utilizatorii sa primeasca instant sfaturi vestimentare si, cu ajutorul comunitatii, sa gaseasca inspiratie. Este o initative interesanta care a atras in ultimul an peste 12.000 de imagini si sute de mii de opinii.

Fondatorii proiectului au un pedigree de invidiat. Mark Filipas, CEO Catwalk15, a lucrat in ultimii 5 ani in business development si product management pentru Riluri, o agentie de dezvoltare Web. A infiintat anterior alte doua startup-uri care au esuat, o experienta dura din care a invatat insa cateva lectii valoroase.

Alaturi de el lucreaza Melania Galea, CTO, care a colaborat anterior cu UberVu si a efectuat doua programe de internship la Google Summer of Code si unul la Nokia. A studiat Informatica si Calculatoare la Universitatea Babes-Bolyai din Cluj-Napoca, are un masterat in sisteme distribuite, si este pasionata de product management si moda.

Cel de al treilea Co-Fondator, Andi Oltean, este programator si are experienta in dezvoltarea de produse cu trafic mare (a contribuit la scalarea Graphicburger.com de la 0 la peste 600.000 de vizitatori unici lunar). A lucrat anterior cu Mark la un alt startup (Banner Market) si a absolvit Universitatea Tehnica din Cluj-Napoca.

Catwalk15 a lansat varianta de Android in septembrie 2014 si cea de iOS la sfarsitul lunii februarie a acestui an, aceasta fiind disponibila gratuit.

De ce Catwalk15?

Catwalk15 este o aplicatie mobila care ajuta utilizatorii sa primeasca instant sfaturi vestimentare si sa gaseasca inspiratie. „Tot ce trebuie sa faci este sa incarci o imagine, sa pui o intrebare, iar membrii comunitatii te vor ajuta cu feedback, comentarii si alte sugestii”, explica Mark conceptul din spatele aplicatiei.

Foto: Mark Filipas

„Cand vine vorba de fashion, daca nu primesti feedback in maxim 15 minute, acesta nu mai este relevant.De aici vine numele aplicatiei iar C-ul din logo este decupat pentru a ilustra 15 minute pe ceas”.

Oamenii merg la cumparaturi in grupuri pentru a avea o a doua opinie asupra a ceea ce isi doresc sa cumpere si a primi sfaturi avizate din partea prietenilor in care au incredere. Trimit SMS-uri sau email-uri si apoi asteapta raspunsuri. Posteaza mesaje pe social media, iar intrebarile lor se pierd in multitudinea de mesaje care nu au legatura cu moda. Mai mult, retelele sociale nu sunt locul unde si-ar dori sa primeasca feedback constructiv.

„Asa ca ne-am hotarat sa dezvoltam o aplicatie pentru a rezolva aceasta problema”, spune el.

Principalele provocari

„Cea mai mare provocare cu care ne confruntam in acest moment este sa atragem utilizatori. Stim ca este o etapa critica pentru dezvoltarea noastra la nivel international si planuim sa se concentram pe asta in urmatoarele luni, dupa ce vorm alege programul de accelerare la care vom participa”, subliniaza Mark Filipas.

In perioada 23 Martie – 14 Mai, Catwalk15 a facut parte din cel de al doilea lot al programului de pre-accelerare MVP Academy. „Aici am inteles cat de important este sa ne concentram pe produs, sa ascultam activ si sa primim feedback din partea mentorilor care te ajuta sa ai o alta perspectiva si sa inveti lucruri noi”, mai spune el.

Utilizatorii au schimbat peste 650.000 de opinii

Aplicatia adreseaza o piata uriasa, potentialii utilizatori fiind generatia millennials (persoane cu varste intre 18 si 33 de ani, cuprinzand astazi peste 2.5 miliarde de oameni in intreaga lume, din care 80 milioane doar in Statele Unite). Tinerii din aceasta generatie cheltuie anual 600 miliarde de dolari, 40% din aceasta suma pe haine si accesorii (dublu fata de cheltuielile pe mancare sau gadgets).

„Avem aproape 3.000 de utilizatori care au incarcat pana acum peste 12.000 de imagini cu tinute si au schimbat peste 650.000 opinii.Cresterea a fost organica si astfel am descoperit elemente din comportamentul utilizatorilor care ne ajuta sa oferim o experienta cat mai placuta pe aplicatie. 90% din utilizatori sunt de sex feminin. Desi mare parte din ei sunt inca din Romania, am inceput sa avem utilizatori din Franta, Germania si Anglia”.

Printre utilizatori se numara si 100 de bloggeri de fashion din Romania si vestul Europei.

Modelul de business

In prezent, cei trei antreprenori iau in considerare diferite alternative de monetizare, principala varianta fiind modelul de marketing afiliat: atunci cand utilizatorii vad o tinuta care le place pe aplicatie, pot descoperi cu un singur click de unde pot cumpara articole vestimentare similare, iar Catwalk15 retine un comision pentru fiecare tranzactie efectuata prin aplicatie.

Publicitatea mobila este o alta varianta promitatoare de monetizare, avand in vedere ca piata a ajuns la o valoare de 31 miliarde de dolari in 2014, in crestere cu 75% fata de anul precedent.

Investitia in proiect

Antreprenorii au inceput sa lucreze la Catwalk15 in paralel cu locurile de munca pe care le aveau, insa produsul a devenit rapid un job full time.

„Am finantat totul pana acum din resurse proprii si continuam sa ne adaptam si sa furnizam resursele necesare pe masura ce startup-ul evolueaza. Ne dorim sa participam intr-un program de accelerare din Europa (suntem deja in discutii cu mai multe astfel de programe) si, ulterior, sa obtinem o investitie care sa ne ajute sa se dezvoltam la nivel international”, subliniaza ei.

Cum ti se pare proiectul romanilor? Crezi ca va prinde tractiune internationala? wall-street.ro te incurajeaza sa comentezi.

Sursa foto: Shutterstock: Model

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea New Media »


Setari Cookie-uri