Cea mai noua platforma romaneasca de crowdfunding, Sprijina.ro, care a avut lansarea saptamana trecuta, isi propune sa sustina "cauzele si proiectele exceptionale dezvoltate de romani". Platforma de strangere de fonduri, similara Kickstarter, pastrand proportiile, se adreseaza tuturor celor care isi doresc sa promoveze proiecte cu impact asupra comunitatii.

Sprijina.ro acopera 28 de categorii de proiecte, de la antreprenoriat, educatie, animale, sport, calatorii pana la mediu, cercetare si diaspora. Platforma este dedicata atat initatorilor cauzelor, cat si donatorilor care doresc sa sprijine proiectele propuse si care pot primi, in schimbul donatiilor, recompense. Acestea sunt stabilite de initiatorii proiectelor si pot fi lucruri simbolice, precum un tricou sau o felicitare.

Sprijina.ro este un proiect 100% romanesc, dezvoltat de Tudor Tiboc, proprietarul Quickmobile. Investitia se ridica la 200.000 de euro, suma pe care Remus Pakei, project-manager Sprijina.ro, spera sa o rentabilizeze pana la sfarsitul anului 2016. Potrivit fondatorilor, in doar sase zile de la lansare, platforma a strans 10.000 de euro pentru cele patru cauze lansate.

In ceea ce priveste motivatia lansarii acestei platforme, Remus Pakei declara ca isi doreste ca, prin Sprijina.ro, sa se dezvolte potentialul de promovare al crowdfunding-ului, asta dupa ce, in anul 2013, din cele 525 de miliarde de euro reprezentand plafonul de sponsorizare deductibil de catre autoritati doar 108 miliarde de euro au fost directionate de catre companiile romanesti pentru a sprijini cauzele si proiectele cu impact asupra comunitatii. ”In 2014, companiile romanesti au utilizat doar un sfert din plafonul de sponsorizare deductibil de catre autoritati pentru a sprijini cauze si proiecte cu perspectiva. Este un procent mult sub media europeana, de 43%. Si vorbim de un plafon ce a depasit suma de 500 milioane euro in Romania, anul trecut. Este evident, atunci, potentialul crowdfunding-ului ca solutie nu doar de finantare, dar si de promovare, sustinere a unor proiecte exceptionale. Acestea pot fi sansa Romaniei la o societate mai buna, mai curata, mai aplecata spre valori”, declara Remus Pakei.

Sprijina.ro se inscrie in randul platformelor romanesti de crowdfunding, alaturi de Galantom, CrestemIdei, Multifinantare si Wearehere. Comisionale percepute de sprijina.ro sunt de 5% pentru persoane fizice si 4% pentru ONG-uri in cazul proiectelor cu obiectiv indeplinit si 9% pentru persoane fizice si 7,2% pentru ONG-uri in caz contrar. Platforma poate fi utilizata, in calitate de initiator, de catre orice persoana juridica, ONG sau persoana fizica, cu conditia sa aiba nationalitate romana, varsta de peste 18 ani si idei demne de aplicat. In ceea ce priveste sustinatorii, acestia pot fi persoane fizice, companii sau organizatii non-profit, din orice colt al lumii, care pot face donatii exclusiv prin transfer bancar sau plata online cu cardul, urmand ca, ulterior, sa poata opta pentru plata via SMS.

Initiatorii cauzelor beneficiaza de sprijinul echipei Sprijina.ro in proiectul lor, de la momentul zero al initierii cauzei, publicarea acesteia – timp de 30 de zile calendaristice, si pana la finalizare. Pentru un proces cat mai eficient si simplu de urmarit, initiatorii cauzelor de pe Sprijina.ro au la dispozitie si un calendar de actiuni, structurat pe cele 30 de zile. ”Ce ne dorim sa transmitem, atat publicului larg, inca neobisnuit cu conceptul de crowdfunding, cat si celor care se gandesc sa initieze o cauza, este ca actiunea de crowdfunding nu inseamna exclusiv strangere de fonduri. Inseamna, in primul rand, validarea unui proiect sau a unei idei, din partea unor sustinatori empatici cu obiectivul cauzei. Mai inseamna expunere la o audienta avizata si in crestere, promovare si popularitate pentru brandul, ideea sau proiectul inscris pe platforma”, adauga Remus Pakei.

Pentru a se asigura de un start bun al cauzei, initiatorii trebuie sa urmareasca, in primul rand, structura acesteia: titlul concis si la obiect, mesajul scurt si de impact, care va face legatura intre proiect si potentialii sustinatori, o poza de profil sugestiva, categoria in care se inscrie proiectul, descrierea acestuia - detalii cat mai exacte, video cu informatii relevante de maxim 3 minute, beneficiarul cauzei, alti membri, recompensele propuse sustinatorilor.

Platforma Sprijina.ro isi propune sa devina, in mai putin de 1 an, cea mai mare comunitate online dedicata cauzelor si proiectelor exceptionale dezvoltate de romani.

Sursa foto: Crowdfunding/Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea New Media »


Setari Cookie-uri