Fondatorii Google au anuntat recent ca au creat o noua umbrela pentru toate proiectele pe care le desfasoara, Alphabet, conglomerat care va include si compania fanion, Google. Totusi, Sergey Brin si Larry Page, fondatorii gigantului tehnologic, s-au multumit cu site-ul abc.xyz pentru noua creatie, intrucat Alphabet.com este site-ul si brandul BMW, sub care constructorul de automobile opereaza un serviciu de management al flotelor. BMW nu a ezitat sa tachineze noua constructie a Google, dar care sunt sansele ca aceasta disputa sa ajunge in tribunal.

"Pentru mine si Sergey, acesta este un capitol foarte emotionant din viata Google. Ne-a placut numele Alphabet deoarece inseamna o colectie de litere care formeaza limbajul, una dintre cele mai importante inovatii ale Omenirii si nucleul prin care ndexam cautarile in Google. Ne place, de asemenea, pentru ca inseamna "alpha‑bet" (pariu alpha, unde alpha este randamentul suplimentar fata de o referinta), ceea ce ne straduim sa obtinem", a spus Larry Page, cofondatorul Google, in postarea prin care a anuntat crearea Alphabet.

Sursa foto: Google Alphabet

La scurt timp dupa anuntul Google, BMW a postat propria versiune a alfabetului pe pagina de Facebook a companiei de fleet management. Titlul a fost unul provocator, chiar daca cuvintele nu sunt chiar asa de inspirate.

"Pentru ca Alphabet este mai mult decat un nume pentru noi" este sloganul prin care BMW si-a dorit sa ii tachineze pe cei de la Google si sa arate in acelasi timp ca nu va ceda domeniul site-ului sau brandul catre gigantul tehnologic. Credeti ca le-a reusit gluma?

Since 1997, we have offered advanced mobility solutions from A-Z. Today more than ever, #Alphabet is more than a name to us. http://bit.ly/AlphabetA-ZPosted by Alphabet on Tuesday, August 11, 2015

Ce riscuri isi asuma Google cu acest nume

Avocatul specializat in dreptul proprietatii intelectuale Paul Cosmovici a explicat pentru wall-street.ro ca industriile in care opereaza cele doua entitati sunt total diferite, iar marcile functioneaza pe clase de produse si servicii, ceea ce inseamna ca nu ar trebui sa apara probleme cata vreme Google nu va incepe sa produca automobile sub brand-ul Alphabet.

"In mod normal confuzia e doar aparenta. Pe de alta parte, de regula se incheie acorduri de coexistenta. Mai mult ca sigur vor avea asa ceva daca vorbim de un conflict deschis", spune Paul Cosmovici, fondator si CEO al casei de avocatura Cosmovici Intellectual Property.

Riscul mai mare ar veni de la companiile de tech care detin marci anterioare cu particula Alphabet. Oricat de mica, buturuga va putea rasturna carul mare - Paul Cosmovici (foto).

Paul Cosmovici

De altfel, doar in Statele Unite sunt 103 marci care au inregistrat cuvantul "alphabet" sau o variatie a acestui termen. Ca urmare, chiar si in cazul in care Google va folosi numele Alphabet fara marca, tot ar putea sa fie expusa unor daune de la titulari anteriori de marci Alphabet.

"BMW nu va fi un inamic real, e vorba mai mult de sonoritatea celor doua companii, decat de confuzia posibila in piata".

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea New Media »


Setari Cookie-uri