Pentru secolul vitezei, networking-ul reprezinta "next level-ul" mediului de afaceri, in raport direct cu succesul. Cresterea numarului de contacte calitative este de fapt garantarea unui flux de informatii mai corecte si rapide, iar crearea si dezvoltarea unei retele proprii de networking aduce cu sine dobandirea informatiei intr-un timp mai redus.

Intr-un studiu efectuat in Statele Unite ale Americii, pentru obtinerea informatiei este nevoie in medie de 7 telefoane, in timp ce pentru un networker cu un background solid, distanta pana la informatie se reduce la trei. In general, dar in mod special pentru tanarul antreprenor, care inca nu are experienta necesara pentru a face fata fluctuatiilor din piata, o retea de contacte bine dezvoltata poate fi:

  • ghidul prin care poate specula directiile de dezvoltare;
  • un "manual" de prospectare a pietei;
  • un ajutor de intampinare a pietei intr-o maniera pro-activa, prin adaptarea ofertei la cerere.

Pentru start-up-eri, networking-ul este un instrument esential in atingerea scopului propus si a succesului. Pentru acestia se poate spune ca este la fel de important precum capitalul financiar. Acest instrument este un "actuating tool" care valorifica intr-un mod eficient capitalul de care dispune antreprenorul.

Crearea unei retele cu adevarat eficiente presupune raspunderea la anumite cerinte privind:

  • obtinerea intr-un timp scurt a informatiilor calitative de la persoane competente;
  • crearea propriei imagini;
  • specularea si sesizarea din timp a noilor directii de dezvoltare pentru a raspunde permanent la nevoile din piata aflate intr-o permanenta schimbare si mentinerea “on top” a afacerii.
  • cresterea si consolidarea capitalului de imagine a firmei --> bonitate, prin gasirea elementului inovator in ceea ce priveste vanzarea, marketarea si promovarea produsului.
  • obtinerea unor colaborari avantajoase.
  • preintampinarea unor eventuale fluctuatii ale pietei printr-un set de masuri cu rol de scut.

In masura in care toate aceste “task-uri” sunt atinse, atunci antreprenorul are cheia potrivita (nr. networking-ul) pentru a deschide poarta catre succes.

Reteaua de contacte bine conturata a unui antreprenor reprezinta si implicarea in aceasta sfera de social media, mai exact business social media (ex. LinkedIn), care, desi necesita destul timp alocat si nu produce un efect de vanzari imediate, reduce considerabil costurile de promovare (aceste retele fiind gratuite). Intalnim, iata, si o alta varianta, chiar mai eleganta de socializare in mediul de business, sub forma cluburilor de networking (ex. BNI, HR Club din Bucuresti, etc,). Accesul in acest mediu “offline” se face pe baza de invitatie, unde cei care doresc au ocazia sa se prezinte, sa se promoveze, fie solicita recomandari sau stabilesc contacte . O retea buna de contacte presupune implicare si dedicare.

Un aspect deosebit de important in ceea ce priveste networking-ul il reprezinta calitatea si nu cantitatea contactelor. Asadar, o extindere a retelei trebuie sa mearga concomitent cu un standard de calitate cat mai ridicat si diversificat. In acelasi timp, cu siguranta un networking ce se rezuma la o "colectie" a cartilor de vizita este unul neprofesionist. Intr-adevar, stabilirea unei interactiuni este deosebit de importanta, vitala chiar, insa daca ulterior aceasta relatie nu este valorificata, prin intalniri ulterioare, devine latenta. In acest sens, "curtoazia diplomatica" in mediul de business joaca un rol esential, iar acest aspect trebuie stiut inca de la inceput, pentru ca frecventa si profunzimea relatiilor pe care le dezvoltam, sunt baza unor conexiuni puternice. Mai mult, implicarea personala in dezvoltarea relatiilor creeaza o imagine buna antreprenorului, astfel se elimina orice forma de individualism si se merge pe modelul "win-win".

Un networker experimentat, isi are reteaua structurata pe cel putin patru directii:

  • reteaua celor care au acelasi domeniu de activitate similar cu antreprenorul;
  • categoria directiilor de dezvoltare viitoare;
  • reteaua celor care functioneaza in domenii de activitate complementare;
  • reteaua celor care activeaza in domenii de interes personal.

1. Reteaua celor cu acelasi domeniu de activitate similar cu antreprenorul. Este esentiala o astfel de retea pentru cel care este interesat sa ramana conectat la realitatile din piata pentru domeniul in care isi desfasoara activitatea, dar si pentru a sesiza miscarile competitorilor.
2. Categoria directiilor de dezvoltare viitoare. Aceasta categorie este strans legata de toate celelalte sectiuni si reprezinta cheia catre succesul proiectat in viitor. Prin urmare, este importanta articiparea si implicit informarea in cadrul unor dezbateri/ intalniri in care se au in vedere noi directii de dezvoltare, atat pentru domeniul in care activeaza antreprenorul, cat si pentru domenii ulterioare de dezvoltare.
3. Reteaua celor care functioneaza in domenii de activitate complementare. Orice domeniu de intreprindere, necesita la randul lui domenii complementare sau auxiliare pentru a desfasura si imbunatati activitatea.
4. Reteaua celor care activeaza in domenii de interes personal. Informatiile furnizate de acest segment pot reprezenta oricand oportunitati noi de dezvoltare catre domenii de activitate care genereaza un interes personal antreprenorului.

Prin urmare, importanta networking-ului este reprezentata de informatie, iar o informatie corecta reprezinta 50% din succes. Restul de "50%" este dat de aceeasi daruire si dedicare necesare construirii unui background relational puternic, orientate de aceasta data insa catre munca.
Astfel, mergand pe aceste constante, schema succesului ar putea fi: networking + muncasucces.

Sursa foto: Networking / Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea New Media »


Setari Cookie-uri