Intr-un experiment recent realizat de NEC Labs Europe, UC3M, Imdea si Polito s-a evaluat sistemul de detectare al conturilor false (botilor), pe mai multa canale video, inclusiv si YouTube. Concluzia? Desi YouTube nu afiseaza mare parte dintre vizualizarile false, site-ul tot taxeaza advertiserii pentru ele.

Platforma video are doua metrice diferite prin care masoara vizualizarile clipurilor. Cea publica determina de cate ori a fost vazut videoclipul, in timp ce vizualizarile pecuniare determina numarul de vizitatori si, in functie de acest numar, advertiserul este taxat.

Cercetatorii au incarcat videoclipuri, au cumparat reclame prin Google AdWords si au setat o serie de boti care sa realizeze vizualizari false. Intr-un test, botii companiilor au generat 150 de vizualizari false. Public, au aparut doar 25 de vizualizari in timp ce sistemul platit a numarat 91 de vizualizari – taxabile.

Citeste si:

Acest lucru inseamna ca, desi sistemul public a depistat vizualizari false, cel pecuniar nu le-a considerat astfel si advertiserul ar trebui sa plateasca pentru ele. Cu alte cuvinte, expertii arata cum companiile ar putea sa isi bazeze informatiile privind traficul pe date false si, poate chiar mai rau, sa plateasca fara a atinge, de fapt, cati oameni cred ei.

Gigantul din Silicon Valley intentioneaza sa colaboreze cu cercetatorii pentru a perfectiona sistemul de detectie si raportare al botilor si, implicit, sa elimine cat mai multe vizualizari false.