Cele mai citite bloguri in randul romanilor sunt cele generaliste (16%), urmate de cele culinare (11%) si de cele de fashion/lifestyle/beauty (10%). Categoriile de bloguri preferate depind, insa, de sexul sau varsta cititorilor.

„Studiul nostru confirma asteptarile. Femeile sunt mai interesate de blogurile culinare (17%) si de de cele despre fashion/lifestyle/beauty (17%) intr-un procent mai mare decat barbatii (5%, respectiv 2%), in timp ce blogurile jurnalistilor si cele IT sunt accesate mai degraba de catre barbati (13%, respectiv 8%, fata de 6%, respectiv 2% femei). De asemenea, adolescentii cu varste cuprinse intre 16 si 24 ani prefera blogurile despre moda, stiluri de viata sau infrumusetare (29%), in timp ce blogurile politice sunt urmarite in special de catre persoanele peste 45 de ani (10%) sau de catre pensionari (14%)”, explica Traian Nastase, Managing Partner iSense Solutions.

Desi studiul arata ca blogurile sunt citite in special de catre persoane cu studii superioare (62% dintre utilizatorii de internet cu studii superioare acceseaza bloguri, fata de 58% din total), doar 16% dintre cititorii de bloguri sunt in totalitate de acord ca articolele pe care le urmaresc sunt de calitate. Cu toate acestea, blogurile sunt privite in special ca pe un mijloc de informare de catre 40% dintre tinerii cu varsta cuprinsa intre 16 si 24 ani. Mai mult decat atat, acestia recunosc ca bloggerii le influenteaza parerea asupra unor produse sau marci (23%) sau asupra unor fenomene sociale (24%).

Citeste si:

„De remarcat este faptul ca cititorii de bloguri din vestul tarii – din judetele Arad, Timis, Caras-Severin si Timisoara – resping influenta bloggerilor asupra fenomenelor sociale intr-un procent mai mare decat totalul cititorilor (27% fata de 12%). De asemenea, studiul arata ca femeile recunosc intr-o proportie semnificativ mai mare decat barbatii (46% fata de 35%) atunci cand un blogger incearca sa promoveze un produs sau un brand”, adauga Andrei Canda, Managing Partner iSense Solutions.

Studiul a fost realizat online de catre compania iSense Solutions pe un esantion de 1.014 de respondenti, membri ai Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu varsta de peste 16 ani, din mediul urban din Romania. Rezultatele au un grad de eroare de +/-3%, la un nivel de incredere de 95%.