Iata care sunt cele mai importante concluzii ale acestei analize:

  • Titulaturile cele mai frecvente ale celor care lucreaza in acest domeniu sunt social media manager si social media specialist;
  • Inainte de a lucra in social media, profesionistii care ocupa astfel de pozitii acum au lucrat in relatii publice, presa, marketing sau online (doar 10% si-au inceput cariera direct cu un job in social media):
  • Cele mai frecvente activitati (si, implicit, responsabilitati) sunt: managementul conturilor de social media, postarea si revizuirea continutului;
  • Activitatea de monitorizare a brandului si concurentei a inregistrat cea mai mare crestere fata de 2014;
  • Profesionistii din social media isi dedica intre 59% si 75% din timpul petrecut la birou pentru activitati in social media;
  • Departamentul de marketing este in continuare preferat pentru monitorizarea conturilor sociale ale organizatiei;
  • Salariul mediu lunar estimat pe baza datelor din chestionar ne arata o usoara crestere: de la 680 Euro in 2013 la 713 euro in 2015;
  • Cel mai mare salariu in Social Media anuntat anul acesta este 3.400 euro.
  • 44% din cei care lucreaza in social media castiga intre 500 si 1000 Euro lunar;
  • In companiile cu peste 500 angajati, salariile celor din social media au crescut cu 20%;
  • 58% dintre profesionistii din social media lucreaza de cel putin 2 ani in acest domeniu (si, interesant dar firesc, cei care au vechime mai mare castiga mai mult).

"Rezultatele din acest an ne confirma o dezvoltare a profesionistilor si nevoilor din aria digitala. Pe langa cresterea salariilor medii, precum si a celor cu peste 3 ani de experienta, devine evidenta si specializarea din ce in ce mai necesara pe zone bine definite, cum ar fi Content Management, PPC, E-commerce etc). Media salariala pentru aproximativ 45% din angajati ramane la nivelul maxim de 1000 euro net, insa nu scade sub 500 euro net”, spune Madalina Uceanu, senior HR & executive search consultant, career advisor.