Potrivit reprezentantilor Digitaljob.ro, cererea cea mai mare vine din partea industriei software, aplicatiile software fiind necesare in orice alta industrie.Topul este completat de ofertele din online, mobile, advertising si gaming. Primele 3 industrii sunt similare si se intrepatrund, o aplicatie solida avand, aproape de fiecare data, si o componenta online si una pe mobile, acestea avand nevoie de publicitate, pentru promovare.In ceea ce priveste ofertele din gaming, cele mai multe oferte vin in perioada de primavara-vara, cand se desfasoara sezonul angajarilor masive.

Din totalul locurilor de munca disponibile in companiile care activeaza in aceste industrii, majoritatea ofertelor sunt pentru programatori (65%) si designeri (30%), in timp ce cererea pentru specialisti in marketing este de 5%. In general, se cauta candidati cu experienta in domeniul in care aplica, doar 3% dintre joburi fiind pentru pozitii de Junior.

”Ponderea cea mai mare o au programatorii, care sunt responsabili cu implementarea si dezvoltarea ideilor pe care se bazeaza toate aplicatiile. Specialistii care dezvolta aplicatii pentru mobil sunt mai putini si mai greu de gasit, deci si cererea este pe masura. Designerii si oamenii de comunicare completeaza acest trio al joburilor cele mai cautate in domeniul digital”, a afirmat Marius Dascalu, Strategy and Creative Director 2Fresh, agentia interactiva care a dezvoltat platforma Digitaljob.ro.

In ceea ce priveste orasele in care se cauta specialisti in digital, a mai precizat Marius Dascalu, Bucurestiul este pe primul loc, 56% dintre oferte venind din capitala. Pe urmatoarele pozitii se situeaza Iasiul (12%), Cluj-Napoca (6%), Timisoara (4%) si Brasovul (3%).Pe plan extern, cele mai multe oferte de joburi pentru specialistii din Romania vin din Germania, Olanda, Franta, EAU, SUA si Luxemburg.

Citeste si:

Majoritatea joburilor sunt publicate de companii mici si medii, firme de software, agentii web, agentii de publicitate, dar si companii mari ca IBM, Leumi Bank, RDS-RCS si multinationale cu sucursale in Romania, companii cu vechime pe piata din tara noastra, care stiu foarte bine ce cauta, a tinut sa mentioneze Strategy Directorul 2Fresh.

Astfel, pe langa absolvirea unei facultati de profil si experienta in lucrul cu diferite framework-uri, abilitatile cerute de angajatori candidatilor care aplica pentru joburi de programatori sunt specifice posturilor cautate, observandu-se o orientare catre online in majoritarea anunturilor. La cea mai mare cautare sunt Front-End si Back-End Developerii. In functie de specializare, programatorii web care aplica pe pozitii de Back-End Developer trebuie sa aiba cunostinte solide de PHP, mySQL si framework-uri ca Zend, Laravel, Magento sau Wordpress,in timp ce abilitatile cerute Front-End Developerilor sunt cele de HTML, CSS, Javascript si cunoasterea de framework-uri ca Bootstrat si AngularJS.

In cazul designerilor si marketerilor, facultatea de profil nu mai este o conditie obligatorie. Abilitatile de creatie si cunostintele se pot cuantifica prin analizarea unui portofoliu, a concluzionat Marius Dascalu.