Potrivit studiului, telefonul mobil conduce in topul celor mai dorite produse de Craciun, 13% dintre romani preferand un astfel de cadou, fata de 7% anul trecut. Alte daruri asteptate de sarbatori sunt automobilele (6%), articolele de vestimentatie (6%), accesoriile/bijuteriile (6%), precum si banii (5%).

„Faptul ca romanii sunt materialisti in preajma sarbatorilor nu reprezinta o surpriza, insa este de remarcat faptul ca a scazut considerabil procentul celor care doresc sa primeasca de Craciun bani, de la 18% in 2014 la 5% anul acesta. In schimb, in topul cadourilor preferate au aparut automobilele, un dar deloc usor de oferit”, afirma Andrei Canda, Managing Partner iSense Solutions.

Studiul mai arata ca femeile, mai mult decat barbatii, isi doresc cadouri materiale de Craciun (88% dintre femei versus 82% dintre barbati). De asemenea, femeile prefera sa primeasca haine, accesorii/bijuterii, parfumuri si produse cosmetice, in timp ce barbatii asteapta de la Mos Craciun, mai mult decat femeile, produse electronice.

Citeste si:

Anul acesta, romanii din mediul urban au alocat in medie 544 lei pentru cadourile de Craciun, cu 31% mai mult decat in anul precedent. Potrivit studiului, barbatii au alocat acestor cumparaturi un buget semnificativ mai mare decat cel al femeilor, de 607 RON. Printre cadourile pe care romanii intentioneaza sa le ofere celor dragi se numara articolele de vestimentatie (36%), jucariile (22%), produsele cosmetice / de ingrijire personala (19%) si dulciurile (18%).

„Faptul ca romanii si-au majorat anul acesta bugetul alocat cadourilor de sarbatori poate fi explicat printr-o imbunatatire usoara a situatiei economice in mediul urban. Remarcam, de asemenea, o crestere semnificativa a intentiei de a oferi in dar haine (de la 23% la 36%) si jucarii (de la 12% la 22%), astfel ca se preconizeaza un Mos Craciun darnic in special cu cei mici si cu persoanele de gen feminin”, adauga Andrei Canda, Managing Partner iSense Solutions.

Studiul a fost realizat online de catre compania iSense Solutions pe un esantion de 1.006 de respondenti in 2015 si 1.069 de respondenti in 2014, membri ai Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu varsta de peste 18 ani, din mediul urban din Romania. Rezultatele au un grad de eroare de +/-3%, la un nivel de incredere de 95%.

Sursa foto: Shutterstock