Predictiile acestui an privind mediul digital si canalele de comunicare evidentiaza nevoia de a optimiza reclamele video si pe cele pentru ecranele mobile, de a evalua oportunitatile televizoarelor conectate la internet si de a dezvolta continut de brand care sa inspire, conform agentiei Millward Brown.

Millward Brown a dat astazi publicitatii raportul anual privind predictiile legate de Digital si Media. Pentru cel de-al optulea an consecutiv, compania pune la dispozitia marketerilor un ghid clar privind modul in care sa abordeze provocarile si oportunitatile urmatoarelor 12 luni.

Una dintre aceste predictii se refera la oportunitatea ca marketerii sa mapeze mai clar traseul consumatorilor de la notorietate la achizitie, integrand mai bine punctele de vanzare si canalele media.

Oportunitatea se va concretiza in special datorita faptului ca platformele digitale estompeaza mai mult decat oricand granitele dintre aceste doua discipline care erau separate anterior. Astfel, marketerii pot optimiza traseul consumatorilor.

Exista trei tendinte care conduc la aceasta oportunitate: traseul consumatorului devine independent de dispozitivul de accesare si de canalul de comunicare, pe masura ce din ce in ce mai multi oameni cumpara in momentul si in modul care li se potrivesc cel mai bine; transformarea site-urilor de e-commerce din pure canale de vanzare in mijloace de comunicare; transformarea spoturilor intr-un vehicul care ofera direct link-ul la canale digitale de pe care se poate cumpara.

Marketerii care realizeaza harti detaliate cu traseul consumatorilor vor putea sa urmareasca consumatorii de-a lungul acestui nou drum catre cumparare, acest lucru permitandu-le sa identifice pe parcurs cele mai puternice puncte de interactiune atat din punct de vedere al vanzarilor, cat si din punct de vedere al activitatilor de marketing. Acest lucru le va oferi proprietarilor de branduri puterea de a livra o experienta consistenta cu brandul, pe care consumatorii si-o doresc, si, in acelasi timp, va permite construirea de rezultate pentru brand, cota de piata si vanzari simultan si in mod armonios.

In mod traditional, punctele de vanzare si canalele de comunicare erau separate, insa modificarile in peisajul digital si cele ale comportamentului consumatorilor le permit, acum, marketerilor sa le trateze impreuna pentru prima data“, afirma Duncan Southgate, Global Brand Director al departamentului Digital din cadrul Millward Brown. “Ne asteptam ca, in 2016, agentiile de publicitate sa plaseze contextele de marketing pe o harta integrata, in asa fel incat vanzarile si continutul menit sa creasca brandurile sa se completeze reciproc, fara sa se creeze vreo rivalitate intre cele doua. “
In afara de acest aspect, Millward Brown anticipeaza si alte schimbari importante in peisajul media si descrie, in Predictiile pentru anul 2016, modul in care marketerii pot face alegerile corecte in ceea ce priveste mijloacele de comunicare.

Printre acestea, se numara si cele de mai jos:

  • In 2016, brandurile vor investi mai mult in online si, in special, in publicitatea video pentru dispozitive mobile. Cu toate acestea, multe branduri vor irosi milioane, neglijand nevoia de a adapta continutul in functie de format. Marketerii isteti vor lua in calcul mediul digital mai devreme in procesul creativ si vor pre-testa reclamele mai asiduu.
  • Televizioarele Smart vor prelua controlul in ceea ce priveste experienta de vizionare TV, aducand schimbari profunde in modul in care consumatorii abordeaza continutul. Se va experimenta cu modele functionale de publicitate TV targetata, desi pentru moment majoritatea investitiilor in publicitate va lua tot drumul televiziunii clasice
  • In incercarea de a contracara receptivitatea scazuta la publicitate digitala, din ce in ce mai multe branduri vor deveni creatori de continut. Pe masura ce metodele de promovare se transforma din elemente disruptive (care intrerup programele sau tiparele obisnuite de vizionare) in elemente de atragere a consumatorilor, va deveni din ce in ce mai importanta crearea de continut care inspira.

“Cresterea recenta a popularitatii soft-urilor de ad blocking reflecta faptul ca receptivitatea consumatorilor va fi o provocare majora in 2016. Brandurile care nu reusesc sa targeteze consumatorii intr-un mod potrivit, cele care doar adapteaza acelasi continut la mai multe formate sau cele care se bazeaza doar pe reclame platite nu au sanse mari sa construiasca engagement si sa isi creasca vanzarile. Abilitatea de a fi conectat la platformele digitale atunci cand consumatorii isi doresc acest lucru, cu un continut foarte bun, intr-un format care nu este intruziv, este cea care va distinge marketerii de succes de cei care pur si simplu deranjeaza”, afirma Southgate.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea New Media »


Setari Cookie-uri