Studiul a fost derulat in perioada octombrie 2015 - ianuarie 2016, pe 80 dintre site-urile cu cel mai mare trafic din Romania (conform SATI), coordonate la nivel de continut si/sau publicitate de 7 dintre principalii publisheri sau regii online din Romania, membri ai IAB Romania.

Site-urile pe care se inregistreaza cel mai mare procent de utilizare de adblockere sunt din categoriile Sport (21,8% dintre vizitatori au adblocker instalat), Programe si ghiduri (19,9%), Stiri generale (18,2%) si Economic & financiar (16,4%). La polul opus, categoriile Hobby & Familie si Copii inregistreaza cel mai mic procent de vizitatori cu adblocker instalat (7,2%)

„Faptul ca un browser din sapte are blocat accesul la reclame reprezinta un avertisment pe care utilizatorii il adreseaza intregii industrii de publicitate online din Romania. Studiul ne arata ca acestia nu refuza aprioric publicitatea, ci, dimpotriva, o gasesc utila, insa utilitatea ei este strans legata de context, refuzand formatele intruzive, care ingreuneaza accesul la continut.

Solutiile ar fi o mai buna targetare a utilizatorilor folosind date de calitate pentru a adresa mesajul potrivit, persoanei potrivite, la momentul potrivit, precum si native ads, insa si formate creative de calitate, cu grad de intruzivitate cat mai redus, precum cele prevazute de standardele IAB”, spune Adrian Motirlichie, business development director Project Agora / Tailwind EMEA si coordonator al proiectului.

Citeste si:

Rezultatele acestui studiu scot in evidenta nevoia industriei pentru o mai mare responsabilitate fata de interactiunea utilizatorului cu publicitatea online, spun si reprezentantii IAB Romania.

„Fata de multe alte tari, in care procentul de utilizatori care folosesc adblockere a ajuns, conform altor studii, la cifre de cateva zeci de procente, in Romania suntem intr-o pozitie privilegiata, insa de aceea trebuie sa facem tot posibilul pentru a tine acest procent sub control.

Nu doar publisherii, ci intreg ecosistemul digital trebuie sa acorde o mai mare importanta experientei de brand si modului in care publicitatea este perceputa de utilizator, pentru a incetini sau chiar opri cresterea acestui procent, iar ultimele actiuni ale IAB Romania pe aceasta tema, precum Decalogul Digital, sunt un bun punct de plecare pentru imbunatatirea relatiei cu utilizatorii romani de internet”, a declarat Ionut Oprea, presedinte IAB Romania.

Aceste informatii sunt datele preliminare reiesite dintr-un studiu mai amplu, care a urmarit si comportamentul utilizatorilor de internet care folosesc un adblocker, precum si atitudinea acestora fata de publicitate, adblocking in general, fata de elemente specifice si intentia / deschiderea fata de accesarea de continut platit.