Analiza a fost efectuata in baza unei esantionari proprii a peste 10.000 de astfel de ad-uri in perioada ianuarie 2015-ianuarie 2016.

Din cele care promoveaza un continut disponibil pe Facebook, 76,7% promoveaza posturi disponibile in timeline-ul paginilor, restul fiind mesaje create special pentru a fi folosite ca ad-uri.

In ce priveste formatele, 91,2% din ad-urile de pe Facebook sunt sub forma de imagine si text si doar 3% din ad-urile inregistrate de Facebrands PRO sunt de forma ad-urilor video.

Proportia formatelor specifice facebook, Offer si Event, este si mai mica, de 0,8% in cadrul ad-urilor de tip Offer si de 1,6% in cazul ad-urilor de tip Event.

Principalele categorii care au investit in ad-uri pe facebook in perioada studiata, conform esantionarii Facebrands PRO, au fost:

Mancare si Bautura - 17,65% din totalul ad-urilor
Sanatate & ingrjijire personala - 10,64% din totalul ad-urilor
Restaurante 9,1% din totalul ad-urilor
Magazine online 8,06% din totalul ad-urilor
Magazine locale 6,43% din totalul ad-urilor
Fashion 4,58% din totalul ad-urilor
Casa si gradina 3,93% din totalul ad-urilor
IT&C 3,82% din totalul ad-urilor
Afaceri locale 3,46% din totalul ad-urilor
Companii & firme 3,15% din totalul ad-urilor

Desi esantionul de peste 10.000 ad-uri acopera 50 din cele 60 de categorii de pagini disponibile in facebrands.ro si pro.facebrands.ro, principalele 10 categorii care au avut ad-uri in perioada analizata au acumulat 70,83% din totalul acestora.

Citeste si:

Toate ad-urile esantionate sunt disponibile in platforma Facebrands PRO in cadrul sectiunii Intelligence, care prezinta intreaga activitate pereteaua sociala a companiilor din fiecare categorie: ad-uri, studii de caz pentru concursuri si aplicatii, tab-uri speciale de pagini, alaturi de sectiunea de page analytics, care arata performanta si sanatatea fiecareia din cele peste 32.000 de pagini de facebook romanesti monitorizate de serviciile Facebrands.

Utilizatorii Facebrands pot folosi serviciul si pentru a fi anuntati cand un concurent incepe o campanie pe Facebook, daca isi seteaza o alerta iar serviciul Facebrands inregistreaza un ad, precum si pentru a urmari istoric activitatea unei anumite pagini sau a unei intregi categorii.

De asemenea, ad-urile pentru posturile deja existente in timeline-ul paginilor de Facebook, numite “Sponsored posts” vor fi semnalizate in sectiunea de analiza a continutului fiecarei pagini in Facebrands PRO.

Urmarirea ad-urilor in newsfeed este deja disponibila tuturor clientilor actuali ai serviciului pe baza de abonament Facebrands PRO (pro.facebrands.ro/intro), fara niciun cost suplimentar, urmand ca pentru clientii noi sa fie disponibila fara costuri suplimentare pana la finalul lunii martie.

"In 2016 nu mai poti ignora un canal de comunicare precum Facebook, iar Facebrands este singurul instrument complet de monitorizare si analiza a intregii activitati comerciale pe acest canal”, a declarat Ionut Oprea, managerul serviciilor Facebrands.

Serviciile Facebrands.ro si Facebrands PRO ofera o imagine completa asupra tuturor activitatilor de marketing si comunicare pe Facebook in orice categorie sau industrie, majoritatea agentiilor si clientilor care obtin rezultate pe Facebook folosind serviciul Facebrands PRO pentru masurare si benchmarking.

In plus, clientii Facebrands PRO primesc alerte pe email oricand concurentii lor intreprind o actiune pe Facebook si urmaresc in Facebrands PRO intreaga activitate pe Facebook a industriei din care fac parte.