”In studiul Accenture Technology Vision 2016, am identificat cinci tendinte in tehnologie de o importanta semnificativa pentru succesul in era digitala. Companiile deschise catre tehnologiile digitale le pot oferi angajatilor posibilitatea de a-si dezvolta permanent abilitatile, generand astfel rezultate mai bune”, spune Paul Daugherty, CTO Accenture.

Cercetarea derulata de Accenture in randul a peste 3.100 de directori generali si de IT din companii prezente la nivel global scoate la iveala faptul ca 33% din economia globala este deja influentata de digitalizare. In plus, 86% dintre respondentii studiului se asteapta ca tehnologia sa se schimbe in urmatorii trei ani cu o viteza fara precedent.

Studiul Accenture subliniaza, de asemenea, modul in care schimbarile tehnologice pot coplesi organizatiile, acestea experimentand asa-numitul ”soc cultural digital” in ceea ce priveste mentinerea unui ritm care poate avea un impact direct asupra competitivitatii lor pe piata. Solutia ar fi orientarea catre angajati, strategie ce le va permite sa creeze noi modele de business care sa sustina revolutia digitala.

Un bun exemplu in acest sens este dat de General Electric (GE) care a implementat o noua abordare, denumita FastWorks, prin care angajatii sunt mult mai conectati cu clientii, ceea ce a dus la o dezvoltare rapida a unor solutii inovative care au avut succes datorita faptului ca au depasit asteptarile clientilor respectivi. Un alt exemplu poate fi Virgin America, singura companie aeriana din Silicon Valley si cea mai bine cotata, care si-a rasplatit clientii fideli cu posibilitatea de a achizitiona actiuni, inainte de listarea la bursa.

5 tendinte in materie de tehnologie ce au la baza principiul ”oamenii sunt prioritari”

Potrivit companiei, automatizarea inteligenta este una dintre cele cinci tendinte in materie de tehnologie alimentate de principiul ”oamenii sunt prioritari”, esentiale pentru succesul organizatiilor in economia digitala. Astfel, liderii adopta automatizarea sustinuta de inteligenta artificiala, robotica si de realitatea augmentata, pentru a schimba fundamental modul de functionare a companiilor pe care le conduc si pentru a creste eficienta relatiei dintre oameni si computere. Circa 70% dintre respondentii care au participat la studiul Accenture au declarat ca au crescut investitiile legate de automatizarea inteligenta comparativ cu anii anteriori, iar 55% au spus ca planuiesc sa utilizeze la o scara mai larga solutii integrate de automatizare inteligenta, precum IPsoft Amelia.

Forta de munca adaptabila este o alta tendinta. Companiile pot crea medii de lucru flexibile utilizand tehnologia in transformarea fortei de munca. Astfel, acestea pot satisface cerintele digitale dinamice. Avantajul competitiv oferit de aceasta strategie este sugerat si de raspunsurile participantilor la studiu care pozitioneaza “expertiza aprofundata pentru sarcinile specializate” abia pe locul cinci in topul celor mai importante caracteristici cerute angajatilor pentru a fi eficienti intr-un mediu digital. Alte calitati, precum “abilitatea de a invata rapid” sau “abilitatea de a se adapta rapid” s-au clasat pe pozitii superioare in top.

Utilizarea modelelor de business bazate pe platforme este, de asemenea, foarte importanta. Liderii din diverse industrii folosesc puterea tehnologiei prin dezvoltarea modelelor de business bazate pe platforme pentru a profita de noi oportunitati de crestere, lucru care duce la producerea celei mai mari schimbari in mediul macroeconomic global de la Revolutia Industriala.
Aceasta afirmatie este sustinuta de 81% dintre respondentii studiului Accenture care sunt de acord ca modelele de business bazate pe platforme vor deveni o parte centrala in strategia de dezvoltare a organizatiilor lor in urmatorii trei ani.

Citeste si:

Anticiparea perturbarilor de pe piata este cea de-a patra tendinta relevata de studiul Accenture. Ecosistemele digitale aflate intr-o dezvoltare rapida vor sta la baza urmatorului val de perturbari, ducand la depasirea granitelor pietelor si industriilor. Liderii vizionari pot anticipa traiectoriile ecosistemelor pentru a obtine un avantaj competitiv. Companiile se confrunta in mod “semnificativ” sau “moderat” cu aceste perturbari, 81% dintre respondentii studiului indicand faptul ca le-au observat deja in industriile in care activeaza.

Castigarea increderii la nivel digital se alatura celorlalte tendinte. Increderea este piatra de temelie in economia digitala, spun 83% dintre respondentii intervievati. Pentru a castiga increderea indivizilor, a ecosistemelor si a factorilor de decizie in noul mediu, companiile trebuie sa isi indrepte atentia catre etica digitala si sa o transforme intr-o strategie centrala. Doar securitatea crescuta nu va mai fi de ajuns.

Metodologie

Studiul Accenture Technology Vision este realizat anual de catre Accenture Technology Labs. Pentru studiul aferent anului 2016, in procesul de cercetare au fost incluse si informatii obtinute de la Technology Vision External Advisory Board, un grup care cuprinde peste 24 de specialisti din sectorul public si privat, din mediul academic, din cadrul firmelor de investitii de capital si al companiilor antreprenoriale. In plus, echipa Technology Vision a realizat interviuri cu experti in domeniul tehnologiei, dar si cu peste 100 de lideri din Accenture.

In paralel, Accenture a realizat un sondaj global la care au participat peste 3.100 de directori generali si de IT din 11 tari si 12 industrii pentru a obtine informatii legate de adoptarea tehnologiilor emergente. Sondajul a contribuit la identificarea elementelor-cheie si ale prioritatilor pentru adoptarea si investitiile in tehnologie.

Respondentii au fost in cea mai mare parte manageri de nivel C in companii cu venituri anuale de cel putin 500 milioane USD, majoritatea companiilor avand venituri anuale de peste 6 miliarde $.