Noul GfK Connected Consumer Index este un clasament realizat in 78 de tari si opt regiuni ale lumii care ofera comparabilitate rapida si directa asupra gradului de conectivitate pentru fiecare populatie analizata.

Indicatorul prezinta tarile cu cei mai conectati consumatori la lumea digitala, atat in total, cat si detaliat, pe fiecare dintre cele unsprezece tipuri de dispozitive (smartphone, tableta, laptop, PC, wearables, televizor inteligent, STB – receptor TV, consola de jocuri video, e-Reader, automobil conectat, casa inteligenta), impreuna cu tendintele din ultimii cinci ani.

Acesta permite companiilor sa compare gradul de conectivitate pentru fiecare tara sau regiune de interes, pentru a identifica oportunitati de piata in diferite industrii – de la evolutii ale vanzarilor de dispozitive digitale si ale consumului de continut pana la extinderea tehnologiei in domeniul sanatatii si media.

Top zece cele mai "conectate" natiuni

Daca ne uitam la clasamentul GfK Connected Consumer Index din ultimii doi ani, Hong Kong si America de Nord (Statele Unite ale Americii, Canada si Mexic) detin constant primele doua pozitii printre cele mai bine conectate natiuni din lume.
Cu toate acestea, consumatorii din Emiratele Arabe Unite se apropie rapid de plutonul fruntas, sarind de pe locul al optulea in 2015 pe al treilea prognozat pentru acest an.

Romania ocupa locul 50, in crestere cu 3 pozitii fata de 2015

Tarile din Europa Centrala si de Est se situeaza in a doua jumatate a clasamentului. Cel mai bine sta Cehia, urmata de Slovenia si Polonia, iar cel mai putin conectate tari sunt Romania, Serbia si Ucraina.

Romania, Slovacia si Ungaria se bucura de cele mai dinamice evolutii, urcand fiecare cu cate 3 pozitii.

Principalele motoare ale pietei

Kevin Walsh, director Tendinte si prognoze GfK, comenteaza: "Observam unele macro tendinte in ceea ce priveste gradul de conectivitate in toate tarile. Pentru pietele in plina dezvoltare, in special din Orientul Mijlociu, Africa si APAC, tendinta dominanta ramane adoptarea smartphone-urilor. Acesta este principalul dispozitiv - si de multe ori primul - pentru conectarea consumatorilor la servicii de date. Este probabil ca aceasta tendinta sa ramana dominanta pentru urmatorii doi-trei ani, atata vreme cat, odata cu reducerile de pret, peste ca un miliard de consumatori isi vor putea permite sa se conecteze pe un dispozitiv personal pentru prima data."

Citeste si:

In pietele dezvoltate - in primul rand Europa de Vest si America de Nord - motoarele de crestere au trecut deja la urmatorul nivel de conectivitate pentru consumatori, oferind noi beneficii. Wearables conduc, impreuna cu automobilele conectate. O alta oportunitate importanta este tehnologia pentru casele inteligente. Totusi, este de asteptat ca aceasta sa fie mai lenta si mai stabila in ceea ce priveste curba de adoptare de catre consumatori.

Pentru a vedea scorurile GfK Connected Consumer Index in general si pentru fiecare dintre cele 11 tipuri de dispositive, dar si tendintele din ultimii cinci ani pentru fiecare regiune si tara, va rugam sa accesati: http://connected-consumer.gfk.com/connected-consumer-index/

Despre studiu

GfK Connected Consumer Index este un indicator care masoara cat de mult si de pe ce device-uri se conecteaza la continutul digital consumatorii din 78 de tari si 8 regiuni ale lumii.

Aceasta permite o comparatie rapida a gradului de conectivitate a locuitorilor din diferite regiuni si tari, oferind tendinte pentru ultimii cinci ani si o previziune pentru anul in curs. Indicatorul ia in calcul 11 tipuri de dispozitive (smartphone, tableta, laptop, PC, wearables, televizor inteligent, STB – receptor TV, consola de jocuri video, e-Reader, automobil conectat, casa inteligenta). Baza indicelui incepe de la 100 de puncte, media la nivel mondial din anul 2010.