In acest context, retargetarea personalizata sunt foarte utile deoarece ofera posibilitatea de a livra publicului tinta mesaje adaptate in functie de intentiile unui utilizator de a cumpara, de istoricul de achizitii si preferintele acestuia. Un caz clasic este cand un utilizator acceseaza un site, fiind interesat de un anumit produs (de exemplu: o rochie rosie), dar nu il achizitioneaza. Prin RTB, pe parcursul urmatoarelor zile, ii vor fi afisate anunturi cu rochia respectiva si cu modele asemanatoare de pe site. Rezultatul este indemnarea utilizatorului sa revina pe site si sa cumpere rochia respectiva sau un alt produs pe care l-a descoperit ulterior. Totusi, potentialul e mult mai mare si tocmai de aceea, RTB House a realizat o lista cu cinci dintre cele mai inspirate si creative modalitati.

Retargetarea este si despre pastrarea interesului pentru brand

Real-time bidding este extrem de folositor pentru mentinerea imaginii brandului in randul clientilor existenti. Bannerele afisate prin retargetare dinamica pot inlocui cu succes metode mai vechi, precum cupoanele de reduceri oferite prin mail sau carduri cu discount drept cadou. Mai mult, RTB permite, spre exemplu, reactivarea relatiei cu un cumparator inactiv de o anumita perioada de timp, prin oferte promotionale personalizate si orientate catre cei care au achizitionat candva de la un anumit brand.

Sugestiile inteligente pot spori afacerea

Tehnologia RTB permite nu doar concentrarea pe achizitie, ci dezvoltarea unui intreg sir de evenimente. Un anunt inteligent nu tine cont doar de istoricul utilizatorului cu scopul promovarii unor produse asemanatoare, ci si largeste orizonturile potentialului cumparator cu produse complementare. Astfel, daca un utilizator cumpara o rochie rosie, in zilele urmatoare ii vor putea fi sugerate accesorii care vin in completarea tinutei.

Sugestii bune si anunturi care se pot adapta

RTB permite atat intocmirea unui sir de evenimente de promovare, cat si a anunturilor adaptabile. Unul dintre avantaje este ca acestea pot fi schimbate in functie de factori care variaza, precum conditiile meteo. Spre exemplu, in cazul unei firme care se ocupa de vanzarea anvelopelor, anunturile RTB vor varia in functie de anotimp si pot reactiona rapid la schimbarile meteo neasteptate. Fara o planificare complexa, pot fi afisate anunturi care promoveaza anvelopele de iarna in zonele in care exista zapada la momentul respectiv.

Vechii vizitatori pot fi reactivati

Potentialul urias al retargetarii dinamice este utilizat de tot mai multi jucatori de pe piata. Sunt folosite din ce in ce mai des scenarii de retargetare pentru a creste interactiunea utilizatorilor cu site-ul, cum ar fi posibilitatea de afisare a anunturilor pentru utilizatori care nu au vizitat site-ul unui magazin de cel putin 14 zile, astfel incat sa revina. Lipsa interesului unui utilizator in aceasta perioada arata fie ca a renuntat la planul de a cumpara produsele de care era interesat, fie ca le-a achizitionat din alta parte. In ambele cazuri, potentialul cumparator poate fi informat de oferta reactualizata a magazinului si i se prezinta alte produse ce ar putea sa il intereseze, astfel incat sa se intoarca pe site si sa finalizeze procesul de cumparare.

Prin RTB pot fi incurajate colaborarile intre domenii de activitate

Retargetarea dinamica ajuta, de asemenea, colaborarea intre branduri asemanatoare, din acelasi segment al pietei, iar industria turismului este un bun exemplu. Folosind anunturile de tip RTB, agentiile de turism se pot folosi de informatiile pe care le ofera istoricul utilizatorului si preferintele acestuia pentru a-i transmite pe viitor, destinatii care ii sunt pe plac si pentru a-l determina sa achitioneze pachete turistice. In plus, unui utilizator care cauta o excursie in Muntii Alpi i se pot recomanda, spre exemplu, informatii despre achizitionarea unor schiuri si alte echipamente specifice activitatilor montane.