Cate dintre ele sunt insa rezolvate? Cele mai multe alerte au statusul “in lucru.” Acest lucru in-seamna ca alerta a fost validata, trimisa catre autoritati “dar nu avem inca un raspuns primit din partea acestora”, spun reprezentantii din spatele aplicatiei.

Pentru cele 20.168 alerte trimise pana acum, ei au primit 7.924 de raspunsuri de la autoritati. “Ne raman 8.850 alerte pentru care nu exista inca nici un raspuns (3394 alerte au fost anulate pentru ca nu erau relevante, decente sau nu contineau informatia completa pentru validare)”.

Din cele 7.924 de raspunsuri au reusit sa proceseze 5.295, iar 2.629 raspunsuri nu pot fi procesate.

Cum adica raspunsuri care nu pot fi procesate?

Citeste si:

Sistemul poate sa proceseze automat informatiile daca pentru fiecare alerta aloca un numar de caz - cod unic de tipul CAS-21212-B6F6G4 - si autoritatile raspund la email-ul cu alerta prin “re-ply”. Dar de cele mai multe ori primesc comunicari sub forma:

  1. Raspuns cu document atasat in format PDF sau JPEG cu numar de caz sau fara;
  2. Raspuns fara document atasat, cu mesaj in corpul e-mail-ului, fara numar de caz sau alte date de identificare;
  3. Raspuns fara “reply” la e-mail, fara numar caz sau alte date de identificare;
  4. Raspuns referitor la mai multe cazuri in acelasi mesaj, fara numar de inregistrare sau alte date de identificare.

Aceste raspunsuri nu se pot procesa automat. “Colegii nostri trebuie sa aloce timp pentru procesarea manuala, in medie 50 de minute per caz, si astfel se acumuleaza intarzieri”, explica reprezentantii Civic Alert.

Adrian Stanescu, fondatorul aplicatiei, spune: “Cred ca tehnologia si toti cei care o folosesc pot imbunatati spatiul civic. Adica fiecare dintre noi, doar cu un telefon mobil si cu spirit civic, putem face gesturi simple pentru un oras mai civilizat. Puterea aplicatiei sta in prezenta si contributia celor care o folosesc si in transparenta cu care masoara si raporteaza problemele oraselor noas-tre. Cei care folosesc si sprijina Civic Alert pot determina autoritatile sa isi organizeze agenda de lucru si chiar practicile cele mai simple, precum raspunsurile la sesizari. Dupa 7 luni de zile apreciem valoarea unui raspuns dat corect si complet, la mesajul adresat.”

Cum vror sa rezolve problema?

“Incepem o campanie de atragere voluntari, cu sprijinul carora sa recuperam decalajul. Toti cei care vor sa contribuie timp, sunt incurajati sa ne contacteze la telefon (021) 411 1133 sau e-mail office@civicalert.ro. Vrem sa automatizam procesele operationale. Dezvoltarea unui sistem au-tomat presupune integrarea unei functii OCR (Optical Character Recognition) care sa transforme documentele de tip PDF in informatie pentru Microsoft Dynamics si un modul web interfatat pentru autoritati, adica un instrument de comunicare cat mai usor de folosit pentru acestia”, ex-plica el.

Fondurile pentru aceste optimizari de sistem nu exista inca, motiv pentru care cauta alte surse de finantare, donatii si sponsorizari pentru a continua ce au inceput.

Civic Alert la 7 luni:

  • 46.957 utilizatori
  • 20.168 alerte primite
  • 7.924 raspunsuri primite de la autoritati
  • 5.295 dintre aceste raspunsuri au fost deja introduse in sistem si au fost prelucrate de noi
  • 8.850 alerte isi asteapta un status de la autoritati

Sursa foto: shinobi Shutterstock