Conform studiului realizat de Google si TNS, pe un esantion de romani care locuiesc in mediul urban si calatoresc frecvent, destinatiile preferate din Romania sunt Constanta, Brasov, Sibiu si Valea Prahovei. Tarile europene despre care romanii se informeaza mai des sunt in continuare Bulgaria si Grecia. Romanii incep sa se documenteze cu una pana la patru saptamani inainte de plecarea in concediu catre destinatii din Europa. Rezervarile online se fac de obicei de pe computere clasice, de acasa, in timp ce telefonul mobil sau tableta sunt folosite preponderent pentru documentare.

In ceea ce priveste aceasta documentare, peste 60% din participantii la studiu au declarat ca se informeaza pentru destinatiile de vacanta de la rude, prieteni, colegi, dar la fel de mult se documenteaza si online. La capitolul documentare pe Internet, Google este preferat, fiind folosit de 77% din romanii care se informeaza online. Cei mai multi considera ca daca se documenteaza online vor gasi cele mai mici preturi, promotii si reduceri, precizeaza expertii Today’s.

La capitolul achizitii online de vacanta romanii sunt destul de conservatori. Ei prefera sa cumpere in urma unor interactiuni personale, de aceea isi doresc o discutie telefonica sau aleg sa faca o vizita la agentia de turism. Totodata, romanii sunt foarte interesati de destinatii turistice pe litoral si cauta cazare la hotel atunci cand merg in afara tarii sau in calatorii de afaceri, mai putin in cazul unor vacante scurte in tara.

Recomandari pentru agentiile de turism

Pentru agentiile de turism care vor sa-si faca promovare online, Today's recomanda reclamele prin Google AdWords, care sunt retinute de foarte multe persoane. Mai ales ca in aceasta zona a Europei este motorul de cautare favorit pentru documentare si chiar pentru a lua o decizie de achizitie. Totodata, agentia de turism trebuie sa aiba in vedere o strategie de remarketing, dedicata potentialilor clienti care au ajuns pe site-ul lor si care trebuie fidelizati.

Documentarea online dureaza de obicei cateva saptamani, iar oamenii realizeaza, in medie, cinci cautari inainte de-a se decide asupra unei destinatii si, posibil, unei oferte. Tocmai de aceea, o alta metoda foarte buna de promovare este, conform agentiei Today's, realizarea de newslettere personalizate. Astfel, vizitatorii de pe un site de turism se pot inscrie la un newsletter cu oferte doar pentru Grecia sau Italia, in functie de preferintele lor. Trebuie tinut cont ca fidelizarea conteaza foarte mult, deoarece un client care a fost multumit intr-un an se va intoarce si anul viitor.

Sursa foto: gpointstudio / Shutterstock