In premiera in Romania, Evensys si iSense Solutions au realizat un studiu despre Snapchat. Rezultatele cercetarii au fost prezentate pe 30 septembrie, in cadrul unei conferintededicate noilor retele de socializare (Snapchat, Instagram si LinkedIn).

In acest moment, in spatiul urban, aplicatia este cunoscuta de 18% dintre cei intervievati. 31% dintre tinerii cu varste intre 18 si 24 de ani si-au facut un cont si 57% dintre acestia folosesc Snapchat-ul zilnic.

In randul adolescentilor (14-17 ani) aplicatia este si mai folosita: 52% dintre adolescenti au cont pe Snapchat, iar 65% dintre ei o folosesc zilnic. Spre comparatie, Facebook este folosit zilnic de 95% dintre utilizatorii din grupa de varsta 18-24 si de 92% de catre cei din grupa 14-17 ani.

In randul celor care utilizeaza aplicatia, timpul petrecut zilnic pe Snapchat este de 28 de minute, in timp ce Facebook inregistreaza o medie de 118 minute/zi, iar Instagram 43 de minute. Timpul petrecut pe Facebook si pe Instagram este semnificativ mai mare, totusi, 40% dintre persoanele care utilizeaza cele 3 retele posteaza mai multe clipuri video cu momente din viata lor pe Snapchat. In randul adolescentilor, procentul celor care aleg Snapchat in defavoarea Facebook si Instagram este si mai mare, 62%.

Citeste si:

“Chiar daca deocamdata se adreseaza unei nise, cercetarea ne confirma ca Snapchat este o aplicatie de succes in Romania. Pana acum a reusit foart
e bine sa capteze atentia adolescentilor (14-17 ani), dar se observa o evolutie pozitiva si in randul tinerilor cu varste intre 18-24 ani. In mai putin de jumatate de an, procentul utilizatorilor in acest interval de varsta a crescut cu 24%. Tinand cont de interesul romanilor pentru aceasta aplicatie, ne asteptam ca tot mai multe branduri sa introduca si Snapchat in strategia lor de comunicare”, a declarat Andrei Canda, Managing Partner, iSense Solutions.

Caracterul sau inovator plaseaza aplicatia pe locul 4 la nivelul populatiei (dupa Waze, Facebook si WhatsApp). Studiul realizat ofera date si despre interactiunea companiilor prin Snapchat, aratand ca 50% din toti cei intervievati isi doresc sa comunice cu brandurile pe aceasta cale, mai ales daca sunt reprezentative pentru domenii precum IT&C, fashion, cosmetice sau bauturi racoritoare. Dintre marcile cu caresi-ar dori in mod special sa interactioneze altfel mentionam: Samsung, Apple, Zara, Adidas, Coca-Cola.

La nivelul intregului esantion, 38% au afirmat ca motivul principal pentru care folosesc aceasta aplicatie este acela de a comunica intr-un mod mai distractiv cu prietenii, alte motive fiind: de a distribui fotografii in care folosesc filtrele specifice, faptul ca tot ceea ce se publica e temporar si ca pot publica mai multe momente din viata lor.

Cercetarea realizata ofera si cateva sfaturi utile brandurilor care doresc sa integreze Snapchat-ul in strategia de comunicare. Acestea ar trebui sa intampine dorinta utilizatorilor de a primi coduri promotionale, intrari libere etc. sau de a se folosi de colaborari cu celebritati pentru a-si transmite mesajele. Companiilor le este recomandat nu numai sa aiba in vedere, dar ci sa si comunice prin Snapchat, transmitand imagini naturale, in concordanta cu stilul de viata al publicului tinta si, desigur, fara a uita sa-si foloseasca spontaneitatea si simtul umorului.