Practic, aceasta noua facilitate presupune monitorizarea permanenta a conexiunii MetroNET de catre o echipa de experti tehnici din cadrul Centrului Telekom de Operare a Retelei (COR), asigurand cresterea rapiditatii in identificarea problemelor si restabilirea serviciului de date, chiar inainte ca problema sa fie sesizata si raportata operatorului de catre client. Echipa de mentenanta din cadrul COR, care monitorizeaza parametrii conexiunilor MetroNET, va actiona proactiv ori de cate ori va sesiza situatii care pot afecta furnizarea normala a serviciului, minimizand timpul de restabilire a conexiunii sau chiar prevenind aparitia deficientelor in furnizarea serviciului. Aceasta facilitate va permite reducerea semnificativa a timpului de restabilire a serviciului, mai ales in cazul unor incidente produse la sediul clientului, precum deteriorarea retelei de comunicatii din interiorul cladirii sau intreruperea alimentarii cu energie.

Serviciul, lansat recent, a fost creat pentru a adresa nevoile clientilor business care au cerinte specifice de calitate si configurare, spune Razvan Ionescu, director marketing, segment business, Telekom Romania.

In aceasta categorie intra cu precadere companiile din zonele high-tech, media, financiara, retail, sanatate, sectorul public sau orice alta companie care isi desfasoara activitatea in special in mediul online sau care are nevoie de acces instant la informatii.

Cel mai bun exemplu sunt institutiile de medicina de familie in care o conexiune stabila la Internet este critica pentru a putea permite procesarea si transmiterea informatiilor de pe cardurile de sanatate ale pacientilor. Oricum, tehnologia evolueaza rapid si industriile mentionate anterior sunt cele in care digitalizarea informatiei are impactul cel mai mare”, explica managerul Telekom.

“Atunci cand am creat solutia MetroNET cu conexiune de backup, careia i-am adaugat de curand si facilitatea de monitorizare proactiva, ne-am gandit si la utilizatorii serviciilor cloud. Telekom Romania are un portofoliu complet de servicii de acest tip pentru clientii B2B care, pe langa solutiile de stocare, email si webhosting, include si produse de tip ERP si CRM. Utilizarea serviciilor cloud in Romania se afla in stadiu relativ incipient, dar in continua crestere. Iar una dintre barierele principale in adoptia serviciilor cloud este faptul ca accesul la informatie depinde de disponibilitatea conexiunii la Internet. Cu ajutorul serviciului MetroNET eliminam aceasta bariera si garantam clientilor nostri acces oricand la informatiile si aplicatiile de tip cloud.

Echipa tehnica care monitorizeaza 24/7 conexiunile MetroNET este formata din experti tehnici Telekom ai Centrului de Operare al Retelei care dispun de cunostintele necesare pentru a realiza un diagnostic al conexiunii si de a rezolva eventualele probleme care pot fi remediate la distanta.

Citeste si:

Ne propunem sa extindem echipa de monitorizare proportional cu cererea pentru acest serviciul MetroNET, astfel incat sa pastram nivelul de calitate promis”, spune oficialul Telekom, fara sa inainteze o potentiala cifra de angajari.

In 2016, Telekom a dublat numarul de vanzari comparativ cu anul trecut si si-a crescut baza de clienti business cu aproximativ 30%, subliniaza Razvan Ionescu.

De ce considera necesar serviciul?

Serviciul MetroNET a fost creat pentru a oferi un grad ridicat de calitate prin garantarea vitezei de transfer si a disponibilitatii, dar si un nivel ridicat de flexibilitate, avand un set larg de optiuni suplimentare care in general nu sunt disponibile conexiunilor standard cum ar fi: clase de adrese IP publice, routare statica sau dinamica, balansare de trafic, si, mai nou, monitorizarea proactiva, spune managerul Telekom.

“Serviciul MetroNET a fost creat combinand mai multe solutii non-standard ale Telekom pentru clientii mari si a fost imbunatatit constant. MetroNET este un serviciu disponibil exclusiv in Romania, dar colaboram cu specialistii Deutsche Telekom pentru a dezvolta in continuare serviciul”, mai spune oficialul companiei.

MetroNET este, sustin reprezentantii operatorului telecom, singurul serviciu de Internet cu banda garantata de pe piata locala care include, fara taxe suplimentare, si o conexiune de back-up furnizata prin intermediul unei infrastructuri fizice distincte. Aceasta conexiune preia in mod automat fluxul de date in situatia in care conexiunea principala se intrerupe, asigurand continuitatea operatiunilor clientilor si impact minim asupra activitatii acestora, chiar si in situatia aparitiei unor deranjamente. Toate acestea permit Telekom sa garanteze contractual cel mai inalt grad de disponibilitate pentru serviciile de conectivitate oferite prin intermediul MetroNET - de pana la 99,9%.

„In era digitala, pentru tot mai multe companii, conexiunea la Internet sigura, stabila si care sa functioneze permanent in parametrii garantati, devine vitala pentru functionarea si dezvoltarea afacerii. Prin implementarea facilitatii de monitorizare proactiva, in completarea celei de back-up al infrastructurii, am creat un produs de referinta pentru piata din Romania in ceea ce priveste stabilitatea si disponibilitatea serviciului, accesibil tuturor companiilor pentru care digitalizarea este o prioritate”, a incheiat Razvan Ionescu.

Serviciul MetroNET se adreseaza companiilor de mari dimensiuni si IMM-urilor din toate verticalele de business care au un trafic de date semnificativ si, drept urmare, au nevoie de conexiuni la Internet cu banda garantata de pana la 1 Gbps prin fibra optica.