Zipongo, un startup american in care Zitec, unul dintre principalii producatori locali de aplicatii online, detine o participatie minoritara, a incheiat o noua runda de finantare, in care a atras investitii in valoare de 18 milioane de dolari. Pana in prezent, proiectul a beneficiat de o finantare totala de 28 de milioane de dolari.

Lansata in iunie 2011, de catre Jason Langheier, doctor si masterand in Sanatate Publica, platforma Zipongo.com include si integreaza diferite aplicatii menite sa schimbe comportamentul consumatorilor in ceea ce priveste nutritia. In functie de preferintele utilizatorului, acesta poate primi retete, liste de cumparaturi sau recomandari de restaurante. Recomandarile sunt generate pe baza unor algoritmi specializati, in functie de datele despre utilizator colectate in respectiva aplicatie.

La noua runda de investitii au participat Mayfield Fund, din al carui portofoliu mai fac parte si alte proiecte din domeniul sanatatii (Basis Science, HealthTap, Lantern, Brighter, Finrise), precum si investitorii implicati deja, printre care Excel Venture Management.

Compania romaneasca Zitec a fost printre primii sustinatori si investitori in startup-ul american, in timp ce a fost responsabila si de dezvoltarea tehnologica a platformei Zipongo pana inainte de prima serie de finantare, asigurand astfel tranzitia acestui start-up, printr-o serie de pivotari al modelului de afaceri, pana la prima finantare calificata.

”Investitiile in startup-uri globale reprezinta in continuare o prioritate pentru noi, datorita faptului ca permit echipei sa lucreze cu tehnologii noi, in domenii noi, dar mai ales cu modele de business inovatoare, perfect adaptate transformarii digitale. Astfel, putem intelege mai bine viitorul in ceea ce priveste aplicatiile online si aplica cu succes tot know-how-ul la nivelul clientilor din Romania”, a declarat Alexandru Lapusan, CEO Zitec.

“Obtinerea unei noi runde de finantare, in Silicon Valley, de catre unul dintre startup-urile sustinute de Zitec inca de la inceput este pentru noi inca o confirmare ca strategia noastra a functionat”, a mai spus Lapusan.

In prima etapa de dezvoltare, startup-ul s-a focusat pe wellness, iar in a doua are in vedere implicarea in preventia obezitatii si diabetului, dar si a altor afectiuni, pe viitor, cum ar fi bolile inflamatorii intestinale si cancer prin conceptul de „alimentatie ca medicament/food as medicine”.

Potrivit reprezentantilor Zipongo, alimentantia personalizata reprezinta cel mai puternic medicament generic, fiind mai eficient din punct de vedere al costurilor, avand mai putine reactii adverse si beneficii pentru mai multe afectiuni.

Pentru a oferi recomandari care au un efect direct asupra sanatatii, compania pune accent pe datele despre utilizator, aceasta strategie incluzand un parteneriat cu binecunoscuta firma 23andMe pentru a face recomandari in functie de trasaturile genetice, si ia in calcul inclusiv exploatarea microbiomului.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea New Media »


Setari Cookie-uri