„De cand flash-ul „a murit” si HTML5 a pus stapanire pe Internet”, spune, plastic, Karl, „foarte multe magazine online si nu numai au pus, pe fundal, clipuri care se misca. Li se par interesante. GRESIT! Distrag atentia de la mesaj sau, mai rau, oamenii nu isi dau seama despre ce este respectivul site. Opriti videoclipurile – luati exemplul Netfix. Este platforma video si, totusi, nu se misca nimic pe fundalul homepage-ului”, spune Karl Gilis, prezent la Gpec Summit.

Mai mult, specialistul pluseaza, spunand ca sliderele care se schimba automat pe homepage nu isi au sensul. „Primul slide primeste intre 80 si 90% dintre click-uri, restul nu conteaza”, spune el. Mergand pe aceeasi idee, Karl subliniaza ca este de preferat sa se renunte complet la bannere. „Cei care ajung pe homepage stiind ce produs sa caute, folosesc search-ul magazinului sau cauta direct din Google. Bannerele mari, care ocupa toata pagina, sunt complet inutile sau, mai rau, acopera continut de valoare. Solutia? Fotografii de mai mici dimensiuni, cu text aferent explicativ”.

Si Google prefera site-urile al caror continut este vizibil, central, pe prima pagina si, din prima, vizitatorul sa isi dea seama pe ce site a intrat.

Elimina aglomeratia din pagini

Elimina din pagina lucrurile care aglomereaza, covarsesc vizitatorul, focuseaza-te pe un mesaj clar. „Elimina de asemenea bara „sticky” care te urmareste peste tot cand faci scroll in pagina. Eliminand-o, pentru ca lumea oricum nu da click pe ea daca nu o face din prima, primesti o rata de click de pana la 25% mai mare!”, explica specialistul.

„Design-ul Web nu este despre a adauga noi lucruri, ci despre a pastra acele elementente care adauga cu adevarat valoare. Eliminand din pagina, aceasta se va incarca mai repede si fiecare milisecunda conteaza in batalia pentru conversii”.

Bullet lists poate face minuni

Descrierile lungi, cu fraze lipite, complexe, sunt obositoare. Una dintre cele mai facile modalitati de a creste interesul internautilor si, implicit, rata de click este de a descrie produsele cat mai succint, cu „liniuta de la capat”.

La masini, de exemplu, atunci cand descrii un produs cu bullet lists rata de click poate creste cu pana la 150%.

Citeste si:

Mai mult, incercati sa nu va axati doar pe descrieri pragmatice. De exemplu, pentru o tableta, prea putini sunt interesati, efectiv, de tehnologie, cat ce poate face. „Amazon a avut o strategie superba, in acest sens. In loc sa scrie o lista luuuuunga de caracteristici pentru Kindle, au scris doar ce face mai bine decat o tableta normala. Fara glare, deci poti sa citesti in plin soare. Bateria te tine saptamani intregi, in loc de doar cateva ore, si asa mai departe”.

Un alt lucru important – incearca sa fii unic. „Nu folosi, de exemplu, fotografii de stock! NIMENI nu este fericit cand se muta, de exemplu, deci lasati de-oparte fotografiile cu acel cuplu fericit care cara cutii! In schimb, fa o poza autentica – de exemplu, cu echipa de musculosi care se pregatesc sa care acele cutii grele si incomode”, explica Karl Gills.

Similar, renunta la fotografiile plictisitoare, cu oameni care dau noroc, sau cu oameni de business, toti in jurul unei mese.
Un alt exemplu: pe un site de fashion, in loc de a scris moto-uri precum „haine care ti se potrivesc”, ceva plictisitor, deci nememorabil, incearca altceva, de exemplu „nu ai fundul sau sanii perfecti? Gaseste haine extraordinare, la fel ca tine!”. Socheaza, si vei castiga”, spune specialistul.

Autenticitatea va castiga intotdeauna, sumarizeaza Karl Gills.