People’s Daily este varianta online a ziarului “de casa” cu acelasi nume al Partidului Comunist Chinez, aflat la guvernarea tarii, scrie MarketWatch.com.

Compania incearca astfel sa gaseasca finantare pentru a putea concura impotriva gigantilor privati de new media Sina Corp si Sohu.com. China este piata cu cei mai multi internauti din lume.

Ministerul de Finante al Chinei este cel mai mare client al companiei care opereaza People’s Daily, potrivit datelor din prospectul preliminar citate de cotidianul Wall Street Journal. Ministerul a furnizat 4,4 milioane de dolari websiteului, sau 13% din veniturile inregistrate de People’s Daily in primul semestru din 2011. Banii au fost platiti pentru “proiecte guvernamentale de cumparare a informatiilor”.

Citeste si:

People’s Daily este scutita de plata oricaror taxe pe venituri in perioada 2010 – 2013, masura de asemenea venita la recomandarea Guvernului.
Semne de intrebare ridica si planul de investitii al companiei. Cu o parte din banii de IPO, People’s Daily vrea sa cumpere 40 de iPad-uri si telefoane iPhone. Pentru fiecare din acestea compania va plati 10.000 de yuani (1.200 euro), adica adica de aproape doua ori mai mult decat pretul celor mai noi modele de iPhone 4S sau iPad 2 din China.

“Sa cumperi actiuni intr-un asemenea IPO inseamna sa cumperi incredere Guvernul chinez si sa mizezi pe faptul ca Partidul Comunist va continua sa cheltuiasca bani pentru a se promova”, au declarat surse apropiate tranzactiei.