Anul trecut, afacerile Teraplast au scazut cu 1,74%, de la 212,74 milioane de lei in 2010.

Evolutia prognozata a cifrei de afaceri in 2012 se bazeaza pe cresterea volumului de vanzari pe principalele linii de business ale companiei - tevi PVC, profile PVC pentru tamplarie, produse rotoformate si termoformate, tamplarie termoizolanta (TeraGlass).

"Ne asteptam la un reviriment moderat al pietei locale de constructii, insa vom contracara aceasta situatie prin extinderea prezentei noastre pe pietele externe, reducand astfel dependenta companiei fata de dificultatile economice de pe piata interna. Mai mult decat atat, restructurarile operationale implementate in cursul anului 2011, dar si programul de investitii pentru dezvoltarea liniilor de business de baza au creat premisele revenirii la valori pozitive de profitabilitate", a declarat intr-un comunicat directorul general al Teraplast, Stefan Bucataru.

Tevile PVC sunt principala linie de business a Teraplast, asigurand o treime din cifra de afaceri a companiei. Pentru acest an, compania anticipeaza un avans de 10% al vanzarilor de tevi PVC, ca urmare a cresterii numarului lucrarilor pe infrastructura de mediu, in conditiile in care aceste proiecte beneficiaza de finantare europeana, iar gradul de absorbtie al fondurilor nerambursabile a fost destul de scazut pana acum. In plus, 2012 fiind un an electoral, este de asteptat sa fie activate anumite resurse publice pentru finantarea acestor investitii.

Conform estimarilor Teraplast, vanzarile de profilele PVC pentru tamplarie vor creste anul acesta cu aproximativ 40%, in special prin dezvoltarea bazei de clienti, atat in tara, cat si pe pietele invecinate si prin diversificarea portofoliului de sisteme.

In acest context, Teraplast are planificate pentru 2012 investitii de aproximativ 1 milion de euro, din totalul bugetat de 2,2 milioane de euro) pentru lansarea in productie a unui nou sistem de profile pentru tamplarie.

Citeste si:

Necesarul de finantare pentru investitii va fi asigurat in cea mai mare parte din numerarul generat din activitatea operationala.
Teraplast estimeaza pentru 2012 o valoare a EBITDA (profit inainte de dobanzi, taxe, depreciere si amortizare) de 25,17 milioane de lei, fata de 2,62 milioane de lei in 2011, pe fondul mentinerii cheltuielilor totale la un nivel relativ similar celor de anul trecut (238,38 milioane lei in 2012, fata de 235,32 milioane lei in 2011), dar si ca urmare a evolutiei vanzarilor.

Teraplast este cea mai mare entitate a grupului Teraplast, iar portofoliul de produse al companiei acopera toata gama instalatiilor, mai putin cele de incalzire si ventilatie.

Cei mai mari actionari ai companiei erau la finele anului trecut Dorel Goia (34,25%), SIF Banat-Crisana (11%) si Emanoil Viciu (8,47%). Alti acionari detin 46,28% din titlurile Teraplast.

La cotatia bursiera de joi, cand au fost operate ultimele transferuri cu actiunile Teraplast, compania are o capitalizare de 68,5 milioane de lei (15,6 milioane de euro).