"Tot ceea ce s-a discutat in afara angajamentelor au fost scenarii posibile. De exemplu, daca la Tarom oferta de 20% nu este atractiva, vom relua cu un nou efort chiar pana la pachetul majoritar. Sigur, pentru cele 20% calendarul e concret. FMI-ul a urmarit ca toate masurile sa aiba un calendar foarte precis, termene foarte precise, si peste tot estimarea costurilor", a spus Buzasu, care s-a intalnit sambata la Ministerul Finantelor cu reprezentantii Fondului Monetar International (FMI).

El a declarat anterior ca mai multe firme importante din Orientul Mijlociu si Asia s-au aratat interesate de privatizarea Tarom.

Ministerul Transporturilor isi asuma privatizarea CFR Marfa pana in luna decembrie a acestui an, obiectiv care va fi atins si in cazul celui mai pesimist scenariu, potrivit unui comunicat transmis miercuri de institutie, dupa intalnirea ministrului Ovidiu Silaghi cu misiunea FMI-CE-Banca Mondiala.

Discutiile au vizat stadiul privatizarii CFR Marfa si vanzarea unui pachet minoritar al companiei Tarom.

Citeste si:

In nota de fundamentare a unui proiect de ordonanta elaborat de Ministerul Finantelor se spune ca programul de privatizare al Ministerului Transporturilor pentru 2012 are in vedere prevederile scrisorii de intentie la acordul incheiat cu FMI, prevederi amendate succesiv cu prilejul fiecarei evaluari a institutiilor financiare internationale si care au stabilit masuri de privatizare cu termene de
realizare privind Tarom si CFR Marfa.

"Singura actiune de privatizare preconizata a fi realizata de Ministerul Transporturilor si Infrastructurii si de a aduce venituri din vanzare de actiuni se refera la vanzarea pachetului de actiuni reprezentand 20% din capitalul social al TAROM, iar aceasta, desi se fac eforturi pentru atragerea investitorilor de portofoliu si de retail pe piata de capital, este susceptibila de a nu fi realizata datorita lipsei de interes a acestora in contextul crizei economice actuale", se mentioneaza in nota de fundamentare.